اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

پل معلق امام حسین (ع) مشهد در هفته دولت افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: پل معلق میدان امام حسین مشهد در هفته دولت افتتاح می‌شود.

پل معلق امام حسین (ع) مشهد در هفته دولت افتتاح می‌شود

سیدمحمد پژمان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌هایی که برای برنامه‌های هفته دولت صورت گرفته، مهم‌ترین برنامه افتتاح پل معلق میدان امام حسین است.

شهردار مشهد گفت: افتتاح چند پروژه غیر هم‌سطح از جمله دوربرگردان و زیرگذر در بلوار شهید عباسپور و چندین پروژه کوچک مانند احداث بازارهای ارزاق عمومی برای این هفته در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به بحث احداث تونل انرژی تصریح کرد: تونل انرژی را در محله‌های جدید احداث می‌کنیم، چرا که احداث آن در محله‌های قدیمی از لحاظ اجرایی توجیهی ندارد.

شهردار مشهد ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که امور را در شهر با کم‌ترین کنده‌کاری انجام دهیم و از این جهت کنده‌کاری تاسیسات قدیمی و جایگزینی آن با تاسیسات جدید در شهر کار عاقلانه‌ای نیست که بر این اساس با احداث تونل انرژی این مسائل برطرف می‌شود.

پژمان با بیان اینکه مرمت معابر و آسفالت‌های سطح شهر برعهده دستگاه خدماتی است، خاطرنشان کرد: ما در این زمینه با افراد مرتبط مکاتبه‌هایی کرده‌ایم که در نتیجه به ما قول دادند در صورتی که محدودیت برای آنها ایجاد نشود، امسال یا نهایتاً سال آینده مرمت آسفالت‌های سطح شهر تمام شود.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی ممکن است مشکلاتی ایجاد شود، تاکید کرد: ترجیح می‌دهیم این مشکلات را تحمل کنیم تا کار در این بازه به اتمام برسد.

شهردار مشهد این وضعیت موجود در معابر را نوعی حالت گذار دانست و خاطرنشان کرد: باید این دوران را برای ارتقای وضعیت معابر پشت سر بگذاریم و در عین حال توقع داریم دستگاه‌های خدماتی این شیوه را کنار بگذارند.

پژمان در ادامه با اشاره به اینکه در این شیوه‌کاری بهداشت به شکل مناسب رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: ما در این مورد از سازمان عمران گله‌مند هستیم.

وی ادامه داد: باید این دستگاه‌ها تلاش کنند تا با تجهیزات جدید و آموزش نیروها شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند تا این کار با کیفیت خوبی انجام شود و تنها چاله‌های حفر شده دستگاه‌ها پر نشود.

شهردار مشهد در ادامه با اشاره به پروژه نوسازی بافت فرسوده آبکوه، اظهار کرد: اگر کسی واقعاً علاقه‌مند به نوسازی این بافت است می‌تواند از امتیازاتی که شهرداری در نظر گرفته است، استفاده کند.

پژمان با اشاره به اینکه برای افراد بسته به توان آنان راه‌حل‌های گوناگون را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم پروژه را هر چه سریع‌تر پیش ببریم، تاکید کرد: اما در این ارتباط بهتر است خود اهالی از فرصتی که ایجاد کرده‌ایم استفاده کنند.

وی در ادامه اجرای این پروژه را یکی از برگ‌های زرین مدیریت شهری شورا و شهرداری دانست و اظهار کرد: برای اجرای تمام این پروژه نمی‌توان رقم قطعی داد، اما طبق برآوردهای انجام شده در حال حاضر در حدود 2 هزار و 500 تا 3 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داشته باشد.

شهردار مشهد افزود: از این مقدار در حدود 184 میلیارد تومان آن مربوط به اعتبار لازم برای آزادسازی عرصه‌هایی است که باید در اختیار فضاهای عمومی قرار گیرد.

پژمان در ادامه با اشاره به اینکه مقداری از این اراضی مقوفه است، اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های دیگر مقرر شده است که برای افراد رایگان سند اجاره تنظیم شود.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول