اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره منابع طبیعی سیرجان خبر داد

احداث 3 طرح آبخیزداری در سیرجان با 5 میلیارد ریال اعتبار

خبرگزاری فارس: مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیرجان گفت: احداث 3 طرح آبخیزداری در مناطق روستایی و عشایری سیرجان با اعتبار بیش از 5 میلیارد ریال به پایان رسیده است.

احداث 3 طرح آبخیزداری در سیرجان با 5 میلیارد ریال اعتبار

رضا شریفیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از سیرجان اظهار داشت: احداث سه طرح آبخیزداری در مناطق روستایی و عشایری حوزه پلنگی، کفه‌مور و چاه‌قوسکی این شهرستان پایان یافته است.

وی افزود: این طرح‌ها با حجم آبگیری 140 هزار متر مربع و در دو بخش بندهای خاکی و سیمانی با اعتبار 5  میلیارد و 112 میلیون ریال به پایان رسیده است که از منابع ملی و حوادث خشکسالی تأمین و پرداخت شده است.

شریفیان تصریح کرد: دو حوزه آبخیزداری پاریز و باغ‌خشک نیز با هزینه 920 میلیون ریال ترمیم بندهای نگهداری آب شده است.

وی وسعت جنگلی شهرستان سیرجان را 165 هزار هکتار جنگل از نوع ارژن، بنه و بادام کوهی عنوان کرد و بیان داشت: خشکسالی‌های مداوم موجب بروز آفات فراوان از جمله تشی و کرم برگ‌خوار در مراتع جنگلی شهرستان شده است و این آفات به همراه عوامل انسانی همانند اکتشاف معادن و چرای دام موجب شده است به 80 درصد از جنگل‌های شهرستان خسارت وارد شود.

مسئول منابع طبیعی سیرجان افزود: با هزینه 200 میلیون ریال تاکنون 6 هزار و 660 اصله درخت بنه در مناطق میان‌کوه زیارت و چاه‌قدرت توری کشت و 10 هزار اصله نهال نیز برای تثبیت شن‌های روان با هزینه 465 میلیون ریال نگهداری شده است.

شریفیان گفت: در سال جاری 18 هکتار از عرصه منابع طبیعی سیرجان تصرف شد که با تشکیل 13 فقره پرونده قضایی 12 هکتار آن باز پس گرفته شد.

وی از اخذ سند یک ‌میلیون و 300 هزار هکتار منابع طبیعی سیرجان بر اساس اجرای ماده 13 و 39 قانون خبر داد و گفت: 200 هکتار باقیمانده در حال نقشه‌برداری است که تا سال آینده تمام منابع ملی سیرجان به ثبت می‌رسد.

به گزارش فارس، شهرستان سیرجان دارای یک ‌میلیون و 500 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است که رتبه اول سطح مراتع را در استان کرمان دارد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول