اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 700 میلیون تومانی

15 پروژه آبخیزداری در کهگیلویه به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه گفت: تا پایان تیرماه 15 پروژه مختلف آبخیزداری با اعتبار 7 میلیارد ریالی در کهگیلویه به بهره‌برداری می‌رسد.

15 پروژه آبخیزداری در کهگیلویه به بهره‌برداری می‌رسد

مظفر شیردل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه از اجرای 15 پروژه آبخیزداری در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این پروژه‌ها از انواع خشک‌چین و سنگ ملاتی و سنگ سیمانی و گابیان‌بندی بوده و از پروژه‌های مصوب سال مالی 90 و 91 هستند که در پایان تیرماه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: این سدها امسال با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، مقابله با خشکسالی و کاهش خطرات سیل که همه ساله خسارات فراوانی را به اراضی کشاورزی وارد می‌کند، ساخته شده است.

شیردل اعتبار این پروژه‌ها را بالغ بر 7 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: انجام عملیات آبخیزداری می‌تواند حداقل از 40 درصد فرسایش خاک جلوگیری کرده و برای تغذیه آب‌های زیرزمینی نیز سهم قابل توجهی دارد.

این مسئول یادآور شد: تقویت آب‌های زیرزمینی در بخش کشاورزی لازم و ضروری است و باید جلوی سیل و فرسایش خاک به روشی گرفته شود، بنابراین عملیات آبخیزداری می‌تواند مؤثر واقع شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: دین مبین اسلام ارزش و اهمیت ویژه‌ای برای حفظ و احیای منابع طبیعی قائل بوده و در احادیث و روایات زیادی به ارزش والای درختکاری و نکوهش تخریب محیط زیست و آسیب‌رسانی به طبیعت تاکید شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این دید و نگرش و نگاه بالا به منابع طبیعی که در هیچ آیین و مکتبی وجود ندارد، انتظار می‌رود همه در حفاظت، حراست و صیانت از منابع طبیعی کشورمان کوشا بوده و منابع طبیعی و محیط زیست را به پاک‌ترین محیط زیست تبدیل کنیم.

شیردل با بیان اینکه منابع طبیعی تنها متعلق به نسل امروز نیست و برای حفظ منابع طبیعی باید فرهنگ‌‌سازی کنیم، اذعان داشت: منابع طبیعی سرمایه‌های گران‌سنگ این مملکت هستند که همگی باید در راستای حفظ آن و انتقال به نسل‌های آینده تلاش کنیم.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول