اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان:

65 درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: در حال حاضر 65 درصد موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.

65 درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند

مقصود شمس‌آذر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: عدم استفاده از کمربند ایمنی از سوی راکب و سرنشین موتور صدمات جبران‌ناپذیری به خانواده‌ها وارد می‌آورد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 65 درصد راکبان موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند، افزود: بیشترین میزان تلفات در تصادفات به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان بیشترین آمار تلفات را مصدومان ناحیه سر عنوان کرد و افزود: در سه ماه نخست سال جاری چهار نفر از همشهریان به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی فوت کردند.

وی از ارائه آموزش‌های لازم به موتورسواران در استان زنجان خبر داد و افزود: با توجه به نقش موتورسیکلت سواران در وقوع حوادث ترافیکی برخوردهای لازم با موتورسواران انجام می‌شود.

شمس‌آذر با بیان اینکه اجرای این طرح با جدیت پیگیری می‌شود، افزود: این طرح با مشارکت نیروهای یگان ویژه، کلانتری‌ها و پلیس راهنمایی و رانندگی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان میل به استفاده از موتورسیکلت افزایش می‌یابد، افزود: پلیس با راکبان موتورسیکلت سواری که حرکات نمایشی کرده و یا بدون کلاه ایمنی تردد کنند، با قاطعیت برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با تاکید بر اینکه هرگونه تخلفی از سوی موتورسیکلت سواران از دید پلیس پنهان نمی‌ماند، ادامه داد: پلیس از طریق پلاک موتورسیکلت‌ها برگه جریمه صادر می‌کند.

وی استفاده از کلاه ایمنی را برای موتورسواران و راکبان آن مهم دانست و گفت: در صورتی که موتورسوران قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند برخوردهای جدی صورت می‌گیرد.

شمس‌آذر صدمات وارده به سر و گردن را عامل عمده فوت یا ناتوانی‌های جسمی برای موتورسواران برشمرد و تصریح کرد: ساده‌ترین راه برای کاهش خطرات تهدیدکننده جان موتورسواران، استفاده از کلاه ایمنی برای محافظت در برابر ضربات ناشی از تصادفات است.

وی ادامه داد: برای موتورسوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند، احتمال ایجاد ضربه مغزی و سایر صدمات به مراتب بیشتر از سایر افراد است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با تاکید به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط راکبان و استفاده از کلاه ایمنی، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی مصمم است که با هدف حفظ سلامت استفاده‌کنندگان از موتورسیکلت با متخلفان به طور جدی برخورد کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول