اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای طرح تولید محصول سالم انار در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح تولید محصول سالم انار در این استان خبر داد.

اجرای طرح تولید محصول سالم انار در چهارمحال و بختیاری
مرتضی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: طرح تولید محصولات سالم و ارگانیک در زمینه محصول انار در این سازمان در دست اجرا است و با توجه به کاهش خسارت آفت انار و افزایش قیمت محصول سالم و ارگانیک با تاییده از موسسه استاندارد نقش موثری برای افزایش درآمد بهره‌برداران منطقه ایفا خواهد کرد.وی با اشاره به اجرای طرح توسعه باغات در منطقه مشایخ از توابع شهرستان کیار، گفت: بطور کلی منطقه مشایخ واقع در شهرستان کیار طبق اعلام اداره کل منابع طبیعی استان به عنوان منطقه سایت جنگلی معرفی شده که با محدودیت واگذاری اراضی مواجه شده است.
مرادی افزود: درصورت واگذاری اراضی از سوی اداره کل منابع طبیعی و تکمیل پروژه‌های تامین آب و آبیاری تحت فشار، طرح توسعه باغات در روستاهایی باجگیران، رحیم آباد، دورک، دره عشق و آبشاران سفلی اجرا خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه از اجرای طرح یکپارچه‎سازی اراضی در 70 هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد و گفت: یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی به معنای یکپارچه‌سازی و یا هماهنگ کردن تمامی فعالیت‌های کشاورزی اعم از آماده‌سازی زمین، تهیه بذر، ماشین‌آلات کشاورزی و مدیریت صحیح مزرعه و بازاریابی محصولات کشاورزی است.
وی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر بالا بردن توان تولید می‎توان نوع کشت و محصولات را مطابق با نیازهای جامعه هدایت کرد.
مرادی با بیان اینکه پراکندگی قطعات زمین، مانع اساسی راه پیشرفت و توسعه کشاورزی و جامعه روستایی است، گفت: پراکندگی اراضی کشاورزی استفاده از دستاوردهای علمی و فنی و تکنولوژی، سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات، ارتباطات و نهاده‌های کشاورزی را مشکل و گاهی غیرممکن می‌سازد.
وی استفاده از عوامل تولید را با وجود پراکندگی اراضی دشوار دانست و گفت: نیروی کار که یکی از عوامی تولید در کشاورزی است به‌علت وجود عارضه پراکندگی زمین، تضعیف شده و کارایی آن کاهش می‌یابد.
مرادی بر ضرورت یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی تأکید کرد و گفت: آثار زیانبار پراکندگی اراضی کشاورزی باعث می‌شود تا روند گذار کشاورزی از سنتی به پیشرفته با کندی انجام شود.
وی اضافه کرد: عدم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و فراهم نکردن تکنولوژی کشاورزی سبب می‌شود تا بهره‌برداران نتوانند به کشاورزی صنعتی دست یابند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عدم امکان استفاده صحیح و کارآمد از ماشین‌آلات و روش‌های جدید کشاورزی را یکی از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان برشمرد و گفت: سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی مانند احداث سدها، شبکه‌های آبرسانی، زه‌کشی، تسطیح زمین و احداث جاده‌های بین مزارع، بسیار حائز اهمیت ولی به‌علت پراکندگی قطعات، امکان سرمایه‌گذاری در این اراضی وجود ندارد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول