اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط باغداران نمونه ساوه؛

برداشت 51 تن انار در هر هکتار از باغات ساوه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از برداشت 51 تن انار در هر هکتار از باغات انار این شهرستان توسط باغداران نمونه خبر داد.

برداشت 51 تن انار در هر هکتار از باغات ساوه
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباس مظفری ظهر امروز در پنجمین جشنواره انار این شهرستان اظهار داشت: شهرستان ساوه یکی از قطب‌های مهم تولید انار در استان و کشور است که بخش عمده‌ای از انار تولیدی این شهرستان به سایر استان‌ها صادر می‌شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر متوسط تولید انار در هر هکتار در کشور و استان مرکزی به ترتیب 10 و 15 تن است، این در حالی است که باغداران نمونه ساوه‌ای در هر هکتار 51 تن انار تولید و روانه بازار می‌کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اقلیم شهرستان ساوه این منطقه از بهترین شرایط برای تولید انار برخوردار است که باغداران باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند.
 فرماندار شهرستان ساوه نیز گفت: سرمازدگی سال 86 بسیاری از باغات انار این شهرستان را از بین برد و خسارت‌های فراوانی به باغداران زد که خوشبختانه امسال شرایط تولید نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود.
فرماندار ساوه گفت: روستای یل‌آباد یکی از مناطق تولید کننده انار مرغوب و با کیفیت این شهرستان به شمار می‌رود.
علی‌‌محمد گلستانی‌فرد افزود: امروز انار تولیدی این شهرستان از کیفیت بسیار بالا و بی‌نظیری در سطح دنیا برخوردار است که باید در راستای ارتقا هر چه بیشتر وضعیت باغداران این شهرستان کوشید.
به گفته وی شناساندن محصول انار ساوه، تلاش به منظور افزایش صادرات انار، فرآورده‌های انار، بحث و بررسی کارشناسی پیرامون رفع مشکلات تولید انار از اهداف مهم برپایی جشنواره انار است.
فرماندار ساوه تاکید کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه میزان تولید انار از 800 هزار تن در سال باید به یک میلیون تن ارتقا یابد که در این راستا سالانه باید 15 هزار هکتار باغ توسعه و 12 هزار هکتار باغ اصلاح و احیا شود.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول