اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم:

شناخت نیازهای نسل جوان جلوی انحراف آنان را می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: شناخت نیازهای نسل جوان موجب می‌شود که جلوی انحراف آنان گرفته شود.

شناخت نیازهای نسل جوان جلوی انحراف آنان را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم خلیل‌الله سائلی امروز در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد که ویژه دبیران کانون‌های مربیان منتخب معاونت امور جوانان برگزار شد در سخنانی با اشاره به اینکه امروز شاهد هستیم که بلای خانمان‌سوز اعتیاد نسل جوان را تهدید می‌کند گفت: متاسفانه اعتیاد نگرانی‌های بسیاری در جامعه و برای خانواده‌ها به دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به برخی علل گرایش جوانان به اعتیاد خاطر نشان کرد: برخی خانواده‌ها کنترل لازم را بر روی معاشرت جوانان خود ندارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه خانواده‌ها نباید نسبت به جوانان خود سخت‌گیری بیش از حد داشته باشند افزود: یکی از راه‌های کنترل نسل جوان آگاهی نسبت به نیازها و مشکلات آنها است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید نسبت به مسائل روان شناختی نسل جوان توجه لازم را داشته باشیم اضافه کرد: اگر بتوانیم توانایی نسل جوان را بشناسیم و از مسائل روان‌شناختی آنان شناخت لازم را داشته باشیم می‌توانیم جلوی انحراف آنان را بگیریم.

سائلی با اشاره به اینکه جوانان استقبال گسترده‌ای برای شرکت در دوره‌های پیشگیری از اعتیاد داشته‌اند یادآور شد: باید با اهتمام جدی نسبت به مسئله فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی، در راه پیشگیری از اعتیاد گام برداریم.

سید مرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از اعتیاد پاسخگوی هجمه نسبت به نسل جوان نیست اضافه کرد: اعتیاد یک مقوله تک بعدی است و باید دستگاه‌های مختلف در این زمینه با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مقابله با معضل اعتیاد پیشگیری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است یادآور شد: رسانه‌ها نقش مهمی در زمینه تقویت فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در جامعه دارند و باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول