اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمان عنوان کرد

ثبت‌نام 50 هزار دانش‌آموز در سامانه ناحیه 2 کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمان گفت: 50 هزار دانش‌آموز از طریق سامانه سنا در مدارس ناحیه 2 کرمان ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 50 هزار دانش‌آموز در سامانه ناحیه 2 کرمان

رضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به فعالیت سامانه ثبت‌نام اینترنتی آموزش و پرورش اظهار داشت: در حال حاضر 50 هزار دانش‌آموز از طریق سامانه سنا در مدارس ناحیه 2 کرمان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان داشت: این سامانه برنامه‌ریزی را برای مسئولان راحت‌تر کرده است، زیرا بر اساس آن می‌توان فضاهای آموزشی، نیروی انسانی، سامانه حقوق، پست‌های اداری موجود در مدارس و کارشناسی‌های لازم را بررسی و انجام داد.

رضایی با اشاره به اجرای نظام آموزشی شش، سه، سه از سال تحصیلی 90 ـ 91 عنوان کرد: 30 هزار نفر دانش‌آموز ابتدایی زیر پوشش آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمان هستند که تاکنون 28 هزار و 616 نفر آنها در سامانه سنا ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ظرفیت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در مقطع متوسطه نیز افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 2 مدرسه تیزهوشان را برای مقطع اول متوسطه با پنج کلاس و اول راهنمایی با چهار کلاس در نظر گرفتیم.

رضایی با بیان اینکه مدارس هیئت‌امنایی به 2 صورت برگزاری آزمون و قرارگیری در کروکی ثبت‌نام دارند، ابراز داشت: مسئولان مدارس موظف هستند که هر دانش‌آموزی را که در کروکی آن منطقه قرار دارد با هر معدلی ثبت‌نام کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمان با بیان اینکه دریافت هرگونه وجهی برای ثبت‌نام خلاف قانون است و با خاطیان برخورد می‌شود، گفت: البته مدارس هیئت‌امنایی یک قانون دارند که بر اساس تصویب آنها آن چه امکانات در مدارس وجود دارد از جمله فوق‌برنامه‌ها، مردم باید از مدرسه به صورت داوطلبانه خریداری کنند.

وی اذعان داشت: آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمان 70 هزار دانش‌آموز را در قالب 300 مدرسه دولتی و غیر دولتی زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول