اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان اعلام کرد

ثبت‌نام 48 هزار‌ قرآن‌آموز در مدارس قرآنی کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 48 هزار نفر قرآن‌آموز در مدارس قرآنی استان‌ کرمان ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 48 هزار‌ قرآن‌آموز در مدارس قرآنی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، احمد سعیدی مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در سومین جلسه کمیته توسعه فرهنگ قرآنی استان با تأکید بر نظم جلسات به اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی اشاره کرد و همت این اداره کل را بر سرمایه‌گذاری فعالیت‌های قرآنی به ویژه در مناطق محروم استان ‌از لحاظ فرهنگی و اقتصادی ‌مصروف دانست.

حجت‌الاسلام عارفی دبیر علمی جشنواره آیات قرآن نیز به موضوع جشنواره آیات قرآنی که در سال جاری‌ در کرمان برگزار می‌شود، پرداخت و در این رابطه طرح‌هایی را برای تصویب ارائه کرد.

ابراهیم شیخ‌بهایی مدیر‌کل آموزش و پروش استان کرمان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی در صدر فعالیت‌های آموزش و پرورش قرار دارد، گزارش اجمالی از فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام اداره کل آموزش و پرورش را ارائه کرد.

وی در این گزارش از ایجاد 501 مدرسه قرآنی با استفاده از نوبت عصر مدارس عادی در استان و ثبت‌نام حدود 48 هزار نفر قرآن‌آموز در این مدارس‌، برنامه‌ریزی برای ایجاد مدارس تخصصی قرآنی در سال جاری با فضای کاملا قرآنی و جذب نیروهای متخصص و ویژه در حوزه معارف قرآن کریم که تاکنون برای 97 مدرسه در سال جاری مقدمات آن انجام شده است، خبر داد.

شیخ‌بهایی ثبت‌نام 76 هزار‌ دانش‌آموز و بیش از 5 هزار نفر از فرهنگیان استان و تشکیل اداره امور قرآن نماز و عترت در آن اداره کل را از جمله فعالیت‌های قرآنی آموزش عنوان کرد.

بنا بر این گزارش، طرح ملی حفظ قرآن کریم و اجرای طرح تجوید الصلوه ‌تابستان سال جاری و تلاوت قرآن به صورت خانوادگی در ماه مبارک رمضان توسط اداره کل تبلیغات اسلامی‌، برگزاری آزمون شفاهی 20 جزء و 30 جزء قرآن کریم در شهریور ماه سال جاری‌، برگزاری دوره آموزشی تدبر در قرآن کریم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌و انجام مصاحبه ورودی برای حوزه علمیه‌ از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول