اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

بزرگترین هراس دشمن فراگیر شدن مذهب شیعه در دنیاست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: بزرگترین هراس دشمن فراگیر شدن مذهب شیعه در دنیاست و برای جلوگیری از این فراگیری هر دسیسه‌ای که از دستش بربیاید انجام می‌دهد.

بزرگترین هراس دشمن فراگیر شدن مذهب شیعه در دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به حرکتی که نیروی دریایی در خلیج فارس انجام داد و قدرت خود را به رخ دشمن کشید، اظهار داشت: این مانور باعث شد که دشمن حواسش بیشتر جمع باشد و به فکر دسیسه علیه ایران نباشد.

وی افزود: دشمن حالا که زورش به مردم ایران نمی‌رسد، در حال توطئه در بحرین است و مردم این کشور را آزار و اذیت می‌کند.دشمنان از سوی دیگر سوریه را که راه عبور آنها از ایران و عراق است و مردم آن با دولتش هم‌صدا هستند، مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: دست اسرائیل اکنون در منطقه باز گذاشته شده و پول‌های کلان به جیب عربستان سعودی می‌ریزد تا آنها اسلحه خریداری کنند و مردم سوریه را بکشند و این نشانگر یک توطئه عظیم و بزرگ است.

ناصری عنوان کرد: آنها توطئه می‌کنند زیرا می‌ترسند که شیعه فراگیر شود و ریشه بدواند اما آنها غافلند که مهدی موعود ظهور خواهد کرد و تمام دسیسه‌های آنها را عقیم خواهد گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی مردم و مسئولان در داخل و کشورهای همسایه به ویژه مسلمانان باید با یکدیگر متحد باشند و به این فرمایش امام خمینی (ره) جامه عمل بپوشانند که «عاجزانه می‌خواهم یکدیگر را نشانه‌گیری نکنید و این یعنی اینکه برای خدا و برای اسلام حرکت و عمل کنید و یکدیگر را ضایع و خراب نکنید».

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چند ماه از دستور و رهنمود مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌گذرد، افزود: باید ببینیم که چه‌ کرده‌ایم و این شعار تبدیل به عمل شده یا در همان حد شعار باقی مانده است.

خطیب جمعه یزد عنوان کرد: مسئولان باید تلاش کرده و تولید را تقویت و تشویق کنند و علاوه بر برنامه‌ریزی، فرهنگ‌سازی برای چشم برداشتن از تولیدات خارجی را نیز رواج دهند.تولیدکننده ایرانی باید تولید مرغوب داشته باشد تا مردم رغبت و تمایل به استفاده از محصولات او داشته باشند.

ناصری خاطرنشان کرد: تولید باید بی‌غل و غش باشد که اگر این‌گونه باشد، هم مصرف‌کننده، هم تولیدکننده و هم خدای متعال راضی خواهند بود اما اگر در تولید غش باشد، نه برکت برای تولیدکننده خواهد بود و نه رضایت خداوند متعال جلب خواهد شد ضمن اینکه ایران در زمینه تولیدات خود بدنام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان به سود درازمدت فکر کنند و نخواهند یک‌شبه ره صدساله بپیمایند، افزود: محصولات داخلی باید به نحوی باشد که قابل رقابت با نمونه‌های خارجی باشد.

ناصری خاطرنشان کرد: دولت نیز باید تولیدکنندگان، صنعتگران و کشاورزان را تشویق و ترغیب و حمایت کند تا علاوه بر اینکه تولید برای آنها ارزان‌تر تمام می‌شود، پا بگیرند و بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد مسعود و خجسته حضرت مهدی (عج) اظهار امیدواری کرد: همه ما منتظران واقعی آن حضرت باشیم.

ناصری با انتقاد از این طرز تفکر که عده‌ای می‌نشینند و دست روی دست می‌گذارند تا گناه فراگیر و ظلم و فساد در جامعه گسترش پیدا کند، افزود: منتظر واقعی امر به معروف و نهی از منکر می‌کند و با این وسیله مقدمات ظهور منجی عالم بشریت را فراهم می‌کند.

وی برخی برداشت‌های نادرست از روایات را نتیجه انحطاط فکری عده‌ای بی‌خرد خواند و افزود: حضرت مهدی (عج) عدالت را در جهان بسط خواهد داد و این به آن معنا نیست که دنیا را ظلم و بی‌عدالتی فرا بگیرد بلکه باید مبارزه صورت گیرد و اقدام نهایی را امام زمان (عج) انجام دهند.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول