اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جشنواره سراسری اشراق عنوان کرد

ارسال 300 اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم اشراق

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی نخستین جشنواره سراسری فیلم اشراق از ارسال 300 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

ارسال 300 اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم اشراق

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جشنواره اشراق، محمد شکیبادل با بیان اینکه پایان زمان ارسال آثار، 31 فروردین اعلام شده بود، گفت: با پایان این مهلت، مرحله انتخاب اولیه آثار برای شرکت در جشنواره آغاز خواهد شد و در این مرحله پنج نفر از کارشناسان سینما و حوزه علمیه به بررسی آثار ارسال شده می‌پردازند.

وی با اعلام اینکه تاکنون حدود 300 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است افزود: این آثار در 4 بخش اصلی فیلمنامه کوتاه، فیلم کوتاه مستند، فیلم کوتاه داستانی و پویا نمایی به دبیرخانه رسیده است.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره سراسری فیلم اشراق با بیان اینکه دو گروه از هنرمندان می‏توانند در این جشنواره شرکت کنند، افزود: طلاب هنرمندی که در چهار رشته جشنواره دارای اثر هستند و هنرمندان غیرطلبه‏ای که با موضوع طلاب و روحانیون آثار هنری تولید کرده‏اند مجاز به ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره هستند.

وی استقبال از این جشنواره را غیرمنتظره دانست و ادامه داد: به رغم اینکه این نخستین دوره جشنواره است استقبال تاکنون بسیار خوب بوده و با توجه به این امر، امیدواریم که بتوانیم این جشنواره ارزشی را هر سال برگزار کنیم.

نخستین جشنواره سراسری فیلم اشراق از سوی «مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» و با هدف شناسایی و تشویق آثار فاخر با محوریت روحانیت و تشویق هنرمندان و فیلمسازان برای کار در این حوزه در قم برگزار می‏شود.

توجه به جایگاه فرهنگی، جنبه‌های معنوی، جذابیت‌ها و زیبایی‌های معنوی روحانیت و حوزه‌های علوم دینی در جامعه، توجه به حضور اجتماعی روحانیت و نقش حوزه‌های علوم دینی در جامعه ایرانی، تعمیم ارزش‌های والای فرهنگی اجتماعی روحانیت و حوزه‌های علوم دینی، آشنا کردن عموم جامعه با فرهنگ و زندگی روحانیت و حوزه‌های علوم دینی از دیگر اهداف این جشنواره ذکر شده است.

نخستین جشنواره سراسری فیلم اشراق قرار است در نیمه اول خرداد ماه امسال برگزار شود.

انتهای پیام/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول