اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیلم «علاقه بند کویر» به نخستین جشنواره اشراق راه یافت

خبرگزاری فارس: فیلم مستند «علاقه بند کویر» به بخش داوری مستند بخش اصلی نخستین جشنواره اشراق راه یافت.

فیلم «علاقه بند کویر» به نخستین جشنواره اشراق راه یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، نخستین جشنواره اشراق با هدف تبلیغ هنرمندانه مفاهیم دینی و با موضوعات جایگاه روحانیت و حوزه‌های علوم دینی در زندگی فرهنگی - اجتماعی مردم، روحانیت و تبلیغ دین (شیوه‌های مدرن و سنتی تبلیغ دین)، شخصیت فردی و زندگی روحانیان، شخصیت اجتماعی روحانیان و نیازهای امروزی جامعه، زندگی طلبگی و تبلیغ دین در سایه رفتار، اخلاق و تهذیب نفس از 9 تا 11 خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

اسوه‌های علم، اندیشه و اخلاق در سیر تاریخی حوزه‌های علمیه، روحانیت و راهبری سیاسی و اجتماعی، کلیه آثار و تولیداتی که در آنها به نحوی به نقش روحانیت و حوزه‌های علوم دینی پرداخته شده باشد از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

این جشنواره در پی استفاده از زبان تاثیرگذار فیلم، برای ترویج و تبلیغ دین و شناسایی و تشویق آثار فاخر با محوریت روحانیت برگزار می‌شود.

«علاقه بند کویر» که به سفارش مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما تهیه شده است، نگاهی به زندگی و فعالیت آیت‌الله سید محمدعلی علاقه‌ بند در استان یزد دارد.

آیت‌الله سید محمدعلی علاقه بند استاد وارسته و مروج احکام و معارف الهی است که برای گسترش مکتب علوی و فرهنگ تشیع سختی‌های زیادی را به جان خریده و در این مسیر فعال و پایدار مانده ‌است.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی علاقه بند در سال 1306 هجری شمسی برابر با 1346قمری در خانواده­ای روحانی در یزد دیده به جهان گشود. در پنج سالگی برای آموزش قرآن به مکتب‌خانه رفت.

وی در مکتب، قرآن، نصاب‌الصبیان، سیوطی و صرف و نحو را نزد میرزا سیدعلی مکتب‌دار آموخت.

وی پس از طی مقدمات علوم اسلامی از محضر حضرات شیخ جلال آیت‌اللهی، آیت‌الله کازرونی و میرزا آقا استفاده کرد آن­گاه برای ادامه تحصیل راهی نجف اشرف شد و در درس خارج حضرات آیات عظام سید محمدهادی میلانی، سیدجواد مدرسی، سید عبدالهادی شیرازی شرکت کرد و پس از بازگشت به قم نیز از محضر آیت‌الله سید حسین بروجردی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی علاقه‌بند، در کنار تحصیل به تدریس نیز اشتغال داشت و دروس مغنی، منطق، معالم و صرف و نحو و اصول و کلام را تدریس می­کرد و مدتی نیز دروس عربی و دینی را در دبیرستان تدریس کرد.

حجت‌الاسلام علاقه‌بند ضمن تدریس به تبلیغ نیز می‌پرداخت وی هم‌اکنون نیز به تدریس علوم دینی در حوزه علمیه یزد مشغول است.

محمد رسول شجاعی تفتی کارگردان این فیلم مستند متولد 1340 و دارای لیسانس هنرهای نمایشی و یکی از جانبازان پر افتخار دوران دفاع مقدس بوده است که در حال حاضر بازنشسته بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

از جمله آثار این کارگردان چاپ کتاب مجموعه فیلم‌نامه‌های دفاع مقدس که در شش فیلم‌نامه به نام‌های تا شقایق هست، پای چپ من، یادگاری، رز ارغوانی اهالی پرواز و پروانه که در 78 صفحه در قطع رقعی در پاییز 1390 به تیتراژ 1500 نسخه انتشار یافته است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول