اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هنری جشنواره فیلم اشراق عنوان کرد

ضعف تکنیکی در آثار ارائه شده به جشنواره اشراق

خبرگزاری فارس: دبیر هنری جشنواره فیلم اشراق با اشاره به آثار راه یافته به مرحله داوری جشنواره اشراق گفت: ضعف تکنیکی در آثار ارائه شده کاملا مشهود بود.

ضعف تکنیکی در آثار ارائه شده به جشنواره اشراق

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مهدی بنکدار پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره فیلم اشراق که در مجتمع وتوس قم برگزار شد اظهار داشت: یکی از اهداف شورای سیاستگذاری جشنواره فراهم ساختن زمینه حضور افراد علاقمند و طلاب فعال و آشنا به این عرصه است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ساماندهی و ایجاد زمینه و بستری برای رسیدن به حقیقت نقش روحانیت در جامعه و بیان نکته‌های مغفول مانده از این قشر برشمرد. ‏

دبیر هنری جشنواره فیلم اشراق افزود: این جشنواره به دنبال حرکت به سمت نگاهی صحیح، درست، واقع‌بینانه و حقیقی به روحانیت و جایگاه و نقش آنها در جامعه است. ‏

وی با اشاره به مراحل مختلف داوری آثار راه یافته به جشنواره گفت: در ترکیب هیئت داوران 2 عنصر روحانیت و تخصص مدنظر قرار گرفته شده است و از حضور افراد صاحب‌نظر چون مجتبی راعی، محمود زنده‌دار و حجت‌الاسلام حسن‌زاده بهره گرفته شده است.

بنکدار با بیان اینکه سعی شده در داوری‌ها نهایت دقت صورت گیرد ابراز کرد: امیدواریم این داوری‌ها به سمت اهداف جشنواره و شورای سیاستگذاری حرکت کرده و در جشنواره‌های بعدی شاهد آثار فاخر و عمیقی باشیم.

وی بحث تکنیک را در آثار ارائه شده مهم ارزیابی کرد و با اشاره به ضعف فیلم‌های راه یافته به جشنواره گفت: هنرمند باید به سمت گسستن حجاب تکنیک حرکت کند به این معنا که هنرمند به اندازه‌ای مسلط به کار باشد که هیچ حجابی برای تکنیک نبوده و هنرمند با ضمیر ناخودآگاه خود به خلق اثر بپردازد.

دبیر هنری جشنواره فیلم اشراق عنوان کرد: بیوگرافی و تجلیل از روحانیت سوژه‌های عمده فیلم‌های راه یافته به جشنواره بود.

وی عدم وجود خلاقیت و نوآوری و بحث‌های چالش برانگیز را از جمله کمبودهای این آثار عنوان کرد و گفت: با حفظ قداست حوزه می‌توان بحث‌های نو و چالش برانگیز را در فیلم‌ها مشاهده کرد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول