اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر

تماشاخانه‌ اشراق حوزه هنری خراسان‌رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی از بهره‌برداری تماشاخانه اشراق حوزه هنری خراسان‌رضوی هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

تماشاخانه‌ اشراق حوزه هنری خراسان‌رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از واحد خبر روابط عمومی حوزه هنری خراسان‌رضوی، سیدجواد رفائی اظهار کرد: «تماشاخانه‌ اشراق» پس از بازسازی چند ماهه که استانداردهای یک سالن تئاتر در آن لحاظ شده است آماده بهره‌برداری است.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی افزود: در حال حاضر در بازسازی سالن عمق و عرض تماشاخانه افزایش پیدا کرده است و علاوه بر این، یک سن‌ گردان که قابلیت چرخش 360 درجه و ارتفاع گرفتن از کف سن را دارد و هم‌چنین دو عدد تسمه نقاله در دو طرف جلوی سن نیز در سالن تعبیه شده است.

وی با اشاره به اینکه امکانات این سالن برای اجرای تئاتر کاملاً استاندارد است، گفت: سعی کرده‌ایم تمام امکانات مناسب و استاندارد را در تماشاخانه اشراق داشته باشیم تا گروه‌های اجرا کننده بتوانند طراحی مورد نظر خود در کارگردانی و طراحی صحنه را استفاده نمایند و امیدواریم شاهد اجرای عموم نمایش‌‌های مخاطب پسند در مشهد مقدس باشیم.

وی ادامه داد: هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و یادمان رشادت و فداکاری‌‌های دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس، نمایش کُنار از تولیدات حوزه هنری خراسان‌رضوی، به نویسندگی رئوف دشتی و کارگردانی محمد جهان‌پا با موضوع دفاع مقدس ساعت 18 در تماشاخانه اشراق به روی صحنه خواهد رفت و هم‌چنین نویسندگی و طراحی صحنه‌ این نمایش در جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفته است.

رفائی خاطرنشان کرد: در ادامه این مراسم شنبه 6 خردادماه مراسم افتتاحیه تماشاخانه اشراق با حضور مدیران فرهنگی و هنری، هنرمندان برجسته کشور و استان در تماشاخانه اشراق برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌چنین اجرای نمایش کنار از 3 تا 12 خردادماه جاری در تماشاخانه اشراق برقرار است و در ادامه آن نمایش «زندگی به مقدار لازم‌» از نمایش‌های تحسین شده‌ جشنواره تئاتر رضوی و به نویسندگی و کارگردانی مسعود عقلی، از 16 خرداد تا 2 تیرماه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول