اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز در سنندج

پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان با حضور 220 ناشر برگزیده کشوری و در 170 غرفه نمایشگاهی در سنندج آغاز به کار کرد.

پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ظهر امروز در  افتتاحیه پنجمین نمایشگاه کتاب بزرگ کتاب کردستان در سنندج اظهار کرد: همزمان با اجرای برنامه‌های منسجم فرهنگی در استان و به منظور نشر هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم، پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان از امروز تا 23 تیرماه سال‌جاری به مدت یک هفته به میزبانی شهر سنندج برگزار خواهد شد.

قباد میمنت‌آبادی افزود: نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان دومین نمایشگاه بزرگ کتاب کشور در سال‌جاری بوده و کردستان به عنوان اولین استانی است که پس از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اقدام به برپایی این رویداد بزرگ فرهنگی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور و حمایت حوزه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برگزار خواهد شد و خوشبختانه در پنجمین دوره، شاهد حضور اکثر ناشران برتر کشور خواهیم بود.

میمنت‌آبادی افزود: مبحث برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی در کردستان برای چندین سال متوقف شده بود که با تلاش‌ها و مساعدت‌های به عمل آمده این رویداد مهم فرهنگی در سال 89 دوباره برپا شد و استقبال گسترده اصحاب فرهنگ و ادب کردستان را نیز به خود جلب کرد.

وی خاطرنشان کرد: در چهارمین دوره برپایی این نمایشگاه در سال 89 به دلیل همزمانی با نمایشگاهی دیگر در سطح کشور برخی از ناشران برتر کشور نتوانستند در استان کردستان حضور یابند اما برای پنجمین دوره برپایی این نمایشگاه در سال‌جاری بیش از 220 ناشر برگزیده کشوری حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: در این نمایشگاه 170 غرفه بیش از 270 هزار جلد کتاب در 27 هزار عنوان را به علاقه‌مندان ارائه خواهند کرد.

میمنت‌آبادی افزود: همه کتاب‌های ارائه شده در این نمایشگاه از تخفیف حداقل 40 درصدی برخوردار خواهد بود و احتمال دارد که طی رایزنی‌های به عمل آمده این مهم تا 50 درصد تخفیف نیز افزایش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان اظهار داشت: در طول هفت روز برگزاری این نمایشگاه هفت شب فرهنگی توسط شهرستان‌های مختلف استان و شش نشست تخصصی با حضور اساتید برجسته حوزه فرهنگ و ادب کشور در حوزه‌های مختلف ادبیات پایداری، فرهنگ حجاب و عفاف، کودکان و تحکیم بنیان خانواده، سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و ترویج فرهنگ نماز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول