اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه بسیجیان

کارگاه آموزشی فعالان سایبری برگزار شد

خبرگزاری فارس: به منظور آشنایی با جنگ‌افزارهای جنگ نرم، کارگاه آموزشی توجیهی مسئولان و فعالان سایبری و فضای مجازی مرداد در حوزه پنج بسیج شهید رجایی قم برگزار شد.

کارگاه آموزشی فعالان سایبری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، در این کارگاه که فرمانده و اعضای شورای حوزه پنج شهید رجایی و نیز فعالان فرهنگی و فاوای پایگاه‌های مقاومت بسیج تابعه حضور داشتند، یکی از مسئولان سپاه استان طی سخنانی به بیان مؤلفه‌های جنگ نرم و ماموریت بسیج و سپاه در این زمینه پرداخت.

محمد بخشی‌نیا گفت: از طرفی باید زیرساخت‌ها را فراهم کرده و از آن صیانت و نگهداری کنیم و از طرفی باید ارتباطات کل مجموعه را پشتیبانی کرده و پوشش دهیم.

وی با بیان اینکه فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید با جنگ نرم و تجهیزات و مؤلفه‌های آن آشنا باشند گفت: در حال حاضر یکی از وظایف اصلی بسیج، حضور و مقابله در فضای جنگ نرم با به‌کارگیری ابزار و ادوات است.

وی در ادامه پس از بیان تاریخچه مختصری از جنگ نرم از اول انقلاب تاکنون افزود: یک قسمت از جنگ نرم درگیری نخبگان جامعه مثل نویسندگان در سایه جنگ رسانه‌ای است که دشمن آن را طراحی می‌کند.

بخشی‌نیا افزود: ابزار جنگ نرم، مطبوعات، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است و اینها به منظور تسخیر افکار ملت‌ها و دولتمردان و حاکمیت‌ها بوده و در فضای سایبری هم همین موضوع حاکم است.

وی با تاکید بر اینکه فاتحان جنگ نرم، صاحبان بصیرت هستند به توصیف نقش شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، تویتر و اینترنت در فتنه و ناآرامی‌های سال 88 پرداخت.

حوزه پنج شهید رجایی از حوزه‌های بسیج فعال در فضای سایبری و وبلاگ‌نویسی در سطح ناحیه بسیج امام حسین(ع) و استان قم است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول