اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

تولیدات استراتژیک باید در اولویت جهاد اقتصادی در اصفهان قرار گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: تولیدات استراتژیک باید در اولویت جهاد اقتصادی در استان اصفهان قرار گیرد که این امر با استفاده از دانش روز و تکنولوژی‌های مرتبط ایجاد می‌شود.

تولیدات استراتژیک باید در اولویت جهاد اقتصادی در اصفهان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اصفهانی با بیان اینکه با تشکیل کانون کیفیت و بهره‌وری کسب و کار استان، گام‌های خود را برای تحقق جهاد اقتصادی و حمایت از تولید ملی برداشته‌ایم، اظهار داشت: با ایجاد این کانون کسب و کار استان در یک مسیر هدفمند و یکپارچه حرکت می‌کند و زمینه لازم برای فراهم کردن یک اقتصاد پویا مهیا می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش تورم، اشتغال‌زایی، تجاری‌سازی، تقویت صادرات، حذف واسطه‌ها، شکستن انحصارها، شفاف‌سازی اقتصادی، انتقال دانش و تکنولوژی از جمله نتایج این کانون برای جامعه کسب و کار استان اصفهان است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه کارآفرینی، تولید، برنامه‌ریزی، اشتغال‌زایی و خصوصی‌سازی از ارکان اصلی کارآفرینی و اساس پیشرفت و توسعه جوامع است، تصریح کرد: اگر ملتی کارآفرین باشد منابع زیرزمینی خود را نیز در راستای توسعه زیرساختی و زیربنایی به کار می‌گیرد و در این جا است که نوآوری‌ها و کارآفرینی نقش حیاتی دارد.

وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان به عنوان یک قطب اقتصادی و تولیدی در کشور دارای زمینه و توان لازم در راستای استقلال اقتصادی و بهره‌وری اقتصادی است، گفت: تولیدات استراتژیک باید در اولویت جهاد اقتصادی در استان اصفهان قرار گیرد.

ذاکراصفهانی بیان داشت: عوامل ضد تولید باید شناسایی و برطرف شود و کانون کیفیت و بهره‌وری کسب و کار استان اصفهان در این زمینه راهکارهای لازم را به صنایع، شرکت‌های تجاری و کسب و کارهای استان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری برنامه‌ریزی کانون کیفیت و بهره‌وری کسب و کار استان به سمت و سوی بهره‌وری از تولید در راستای اقتصاد پویا است، افزود: مدیریت استان درصدد ایجاد برنامه واحد و یکپارچه برای جهش‌های اقتصادی در کسب و کارهای استان است که این امر با استفاده از دانش روز و تکنولوژی‌های مرتبط ایجاد می‌شود.

استاندار اصفهان خواستار مشارکت صاحبان مشاغل و کسب و کارها و نیز متخصصان استان در کانون کیفیت و بهره‌وری کسب و کار شد و ادامه داد: این امر زمینه را برای جهش‌های اقتصادی بزرگ و هم‌چنین بهره‌وری بهتر فراهم می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مرکز هم‌اندیشی توسعه استان اصفهان از کانون‌های فکری مختلف تشکیل شده است، اظهار داشت: این مرکز در سال 89 طرح مطالعاتی و تحقیقاتی را در زمینه ارتقای سطح کیفی و بهره‌وری کسب و کارهای استان آغاز کرده است.

ذاکراصفهانی اضافه کرد: مرکز هم‌اندیشی توسعه استان یک کانون دانش‌بنیان بوده و با استفاده از دانش روز و تجربیات داخلی و خارجی آماده ارتقای بهره‌وری کسب و کارهای استان است.

*تکلیف مجلس بر دوش دولت برای افزایش قیمت خرید گندم، سبب گرانی نان شد

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با افزایش قیمت نان در اصفهان گفت: مجلس تکلیفی را برعهده دولت مبنی بر افزایش قیمت خرید گندم تضمینی از 360 به 420 تومان گذاشت، بنابراین باید نرخ نان رشد می‌یافت.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه قیمت نان با ساز و کار دستگاه‌های مرتبط در استانداری هر استانی تعیین می‌شود، اظهار داشت: با اجرای این امر دست بسیاری از سودجویان بسته می‌شود.

وی با بیان اینکه با تصمیم‌گیری‌ها و ساز و کارهای عادلانه‌ نرخ انواع نان در استانداری اصفهان بررسی شده است، گفت: با تشکیل جلسه‌های متعدد براساس رقم‌های اعلام شده در 19 فروردین سال‌ جاری نرخ انواع نان تعیین و به تمام دستگاه‌های مرتبط و فرمانداری‌های ارسال شده است.

ذاکراصفهانی در مورد قیمت انواع نان گفت: قیمت جدید نان سنگک در استان اصفهان 525 تومان، نان بربری 300 تومان، نان تافتون (ماشینی) 160 تومان و نان لواش 125 تومان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: هم‌چنین نرخ جدید تافتون (تنوری) با سبوس‌گیری 12 درصدی آرد و قیمت آرد مصرفی 546 و 190 گرم وزن به چانه با بهای 160 تومان و تافتون (تونلی) با وزن چانه به گرم 200، 12 درصد سبوس‌گیری آرد و نرخ آرد مصرفی 546 با قیمت 125 تومان عرضه می‌شود.

استاندار اصفهان بیان داشت: تافتون (طرح کمشچه) با وزن چانه به گرم 350 و 12 درصد سبوس‌گیری آرد و نرخ آرد مصرفی 546 با بهای 225 تومان در اختیار مردم استان اصفهان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: نان نیمه حجیم با وزن چانه به گرم 500 و 12 درصد سبوس‌گیری 546 با بهای 275 تومان عرضه می‌شود.

ذاکراصفهانی بیان داشت: با توجه به اینکه در آنالیز نرخ نان تمام مواد مصرفی لحاظ شده است، نانوایان موظف به مصرف خمیر مایه بهداشتی برای بهبود کیفیت هر چه بیشتر نان هستند.

*باقی مانده بودجه سالن اجلاس را در سفر هیئت دولت به اصفهان پی‌گیری می‌کنیم

وی در ادامه در ارتباط با عدم تصویب بودجه سالن اجلاس سران از سوی مجلس و در اختیار قرار دادن مابقی تعهدات دولت به شهرداری اصفهان اظهار داشت: نظر بر این بود که سالن اجلاس سران در اصفهان ساخته شود، چرا که این شهر ظرفیت‌های فراوانی را در حوزه گردشگری داشت و مقرر شد دولت 100 میلیارد تومان به مجری طرح که شهرداری اصفهان بود، بپردازد.

استاندار اصفهان افزود: البته دولت تاکنون 20 میلیارد تومان را پرداخت کرده اما مجلس با پرداخت باقی‌ مانده مطلب موافقت نکرد که این امر به دلیل نگاه‌های منطقه‌ای تعدادی از نمایندگان بود.

وی با اشاره به اینکه اصفهان با دارا بودن سالن اجلاس سران به بخشی از جایگاه بین‌المللی خود در گذشته باز می‌گردد، گفت: این شهر در عصر صفوی محل رفت و آمد پادشاهان و سفرای کشورهای مختلف بوده است.

ذاکراصفهانی تصریح کرد: در جلسه هیئت دولت به اصفهان سعی می‌کنیم در مورد تعهدات دولت در این بخش بحث و گفت‌وگو داشته باشیم.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول