اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مجموعه فرهنگی رسول مهر:

نمایشگاه‌های کتاب کودک فرصتی برای اشاعه فرهنگ نماز است

خبرگزاری فارس: مسئول مجموعه فرهنگی رسول مهر گفت: فضای نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان، فرصت مناسبی را برای اشاعه فرهنگ نماز در اختیار مسئولین قرار می‌دهد.

نمایشگاه‌های کتاب کودک فرصتی برای اشاعه فرهنگ نماز است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های استان قم، حجت الاسلام سید محمدباقر ابطحی در رابطه با برپایی نماز جماعت در مکان نمایشگاه‌های کتاب قم اظهار کرد: این کار اقدام شایسته‌ای است که در قم صورت گرفته و مشوق بازدیدکنندگان برای اقامه نماز اول وقت است.

وی افزود: نمایشگاه‌های کتاب محلی فرهنگی به منظور ارتقا سطح علمی و معرفتی مردم هستند و با توجه به جامعه مذهبی ایران، فرهنگ نماز و عبادت از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد به همین دلیل اقامه نماز جماعت در چنین مکان‌هایی سبب جلب توجه بازدیدکنندگان شده و آنها را به سمت فرهنگ نماز سوق می‌دهد.

مسئول مجموعه فرهنگی رسول مهر با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان گفت: کودکان و نوجوانان قشر مهمی از اجتماع را تشکیل می‌دهند ضمن اینکه گسترش فرهنگ نماز در جامعه نیازمند کار بر روی این گروه است تا در آینده شاهد حضور افرادی متدین و نمازخوان در سطح جامعه باشیم.

وی ابراز کرد: در حال حاضر شیوه‌های مستقیم و اجبار به نماز به طور قطع جوابگو نخواهد بود به همین دلیل به نظر می‌رسد می‌توان از روش‌های غیر مستقیم برای جذب کودکان و نوجوانان برای اقامه نماز جماعت بهره برد.

ابطحی با بیان اینکه فضای نمایشگاه کتاب کودک زمینه کارهای فرهنگی زیادی را در اختیار مسئولین قرار می‌دهد گفت: در این راستا می‌توان از روحانیون جوان برای اجرای برنامه‌های کودکانه پیش از اذان بهره برد تا با آغاز وقت نماز و با استفاده از فرصتی که فراهم شده، اقدام به برپایی نماز جماعت با حضور کودکان و نوجوانان کرد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول