اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه ناشران استان تهران:

انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان آغاز راهی روشن است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه ناشران استان تهران برگزاری جشنواره و انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان را آغاز راهی دانست که منجر به ارتقا کیفی کتاب‌های این گروه سنی می‌شود.

انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان آغاز راهی روشن است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، نادر قدیانی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان اظهار کرد: برگزاری نخستین جشنواره ملی انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان آغاز حرکت مثبتی برای افزایش کیفیت کتاب‌های این گروه سنی است.

وی افزود: تجربیات گذشته نشان داده است که در جشنواره‌های انتخاب کتاب سال، جمع‌بندی نهایی توسط کارشناسان خبره صورت می‌گیرد که شامل نویسندگان و دست‌اندرکاران حوزه نشر بوده و حتی ناشران نیز به عنوان عضو ناظر می‌توانند در این میان حاضر باشند.

رئیس اتحادیه ناشران استان تهران با بیان اینکه انتخاب کتاب‌های برتر باید توسط گروهی متشکل از روسای اتحادیه‌‌های سراسر کشور و ناشران برتر صورت گیرد گفت: در این میان می‌توان از ناشران کتاب‌های مورد نظر نیز درخواست کرد که در مورد آثار خود توضیحاتی را ارائه دهند.

وی در خصوص آینده نشر کودک و نوجوان در ایران گفت: نویسندگان و تصویرگران بسیار توانایی پس از انقلاب اسلامی در کشور ما رشد یافته و در میان متخصصان این رشته در جهان خوش درخشیده‌اند.

قدیانی مشکل نشر در کشور را نبود ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن چاپ در ایران دانست و تصریح کرد: امیدواریم مسئولین دولتی و فرهنگی کشور نسبت به ورود تکنولوژی‌های برتر چاپ به کشور تلاش کنند تا شاهد افزایش کیفی کتاب‌های ایرانی باشیم.

وی با اشاره به کیفیت برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان اظهار کرد: کیفیت این نمایشگاه با توجه به نخستین دوره برگزاری آن قابل قبول است.

وی افزود: برگزارکنندگان این نمایشگاه باید نسبت به استفاده از مدیریت الکترونیکی رویکرد مثبتی داشته و ثبت‌نام از ناشران به ویژه ناشرین غیربومی را حداقل سه ماه قبل از برگزاری نمایشگاه انجام دهند.

رئیس اتحادیه ناشران استان تهران با بیان اینکه این امر موجب افزایش کیفی ناشران خواهد شد گفت: اطلاع ناشران از کیفیت غرفه‌های در نظر گرفته شده و فضای نمایشگاه سبب می‌شود که آنها با حداکثر توان به ارائه محصولات خود بپردازند.

وی تاکید کرد: برگزار کنندگان این نمایشگاه باید با بهره‌گیری از تجربیات امسال نسبت به برپایی آن در سال‌های بعد اقدام کرده و با شناسایی نقاط قوت و ضعف، نمایشگاه‌های بهتری را در آینده برگزار کنند.

قدیانی با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور باید از کودکان شروع کرد افزود: برای هر چه بهتر برگزار شدن چنین نمایشگاه‌هایی باید ستاد دائمی وجود داشته باشد و برنامه‌ریزی‌های مربوط به سال آینده را از هم‌اکنون انجام دهند.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول