اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح 1000 هکتار صورت گرفت

آغاز مبارزه بیولوژیک علیه آفات پنبه در خداآفرین

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر از آغاز مبارزه بیولوژیک با آفات مزارع پنبه خداآفرین در سال‌جاری خبر داد و گفت: این مبارزه در سطح 1000 هکتار از مزارع پنبه این شهرستان به انجام خواهد رسید.

آغاز مبارزه بیولوژیک علیه آفات پنبه در خداآفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از کلیبر، محمدتقی جعفری ظهر امروز در بازدید از مزارع پنبه این شهرستان با اشاره به اهمیت مبارزه بیولوژیک علیه آفات در دستیابی به محصول سالم در تولیدات کشاورزی، گفت: یکی از مهم‌ترین آفات محصول پنبه، هلیوتیس یا کرم قوره پنبه است که در صورت عدم کنترل، این آفت می‌تواند موجب وارد شدن خسارات زیادی به محصول شود.

وی افزود: مبارزه با این آفت با استفاده از انواع سموم شیمیایی و با صرف هزینه‌های بالا انجام می‌پذیرفت که این امر علاوه بر آلودگی محیط زیست، جمعیت حشرات مفید را نیز کاهش می‌داد.

جعفری تاکید کرد: روش کنترل بیولوژیک چند سال است که در شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین در مزارع پنبه با استفاده از انسکتاریوم‌های مستقر در این شهرستان‌ها انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در این روش با استفاده از زنبور براکون و تریکو گراما مبارزه بیولوژیک در سطح یک‌هزار هکتار از اراضی زیر کشت پنبه با نظارت کارشناسان مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده و نتایج حاصله نشانگر موفقیت اجرای این طرح است.

جعفری در ادامه از رهاسازی 500 هزار تریکوکارت و یک میلیون زنبور براکون در مرحله اول طرح مبارزه بیولوژیک در مزارع پنبه شهرستان خداآفرین خبر داد.

وی افزود: مرحله دوم این طرح از چهارم مرداد ماه سال‌جاری آغاز شده و تا بیستم مردادماه ادامه خواهد یافت.

در سال زراعی جاری یک‌هزار و 300 هکتار از اراضی زراعی شهرستان خداآفرین زیرکشت پنبه رفته و پیش‌بینی می‌شود در فصل برداشت حدود  چهار هزار تن "وش" پنبه استحصال شود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول