اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار رشت:

وزارت کشور طرح جامع ترافیک رشت را تایید کند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی حمل و نقل و ترافیک شهردار رشت گفت: طرح جامع ترافیک رشت که نقشه راه این شهر است تهیه شده اما هنوز به تایید وزارت کشور نرسیده و برای اجرای پروژه قطار شهری این طرح باید تایید شود.

وزارت کشور طرح جامع ترافیک رشت را تایید کند

فرهاد نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بحث ترافیک رشت را پیگیری تصویب و تایید طرح جامع ترافیک رشت توسط وزارت کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طرح جامع از سال 86 انعقاد قرار داد شده است، اظهار کرد: در این مدت هنوز به تصویب وزارت کشور نرسیده است و اگر چه ممکن طرح جامع دارای اشکالاتی باشد اما نقشه راه ماست که در آن تقاطع‌های غیرهمسطح و قطار شهری و حمل و نقل اتوبوسرانی دیده شده است.

این مسئول، درباره اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی رشت ابراز کرد: طبق برنامه مدون و پیش‌بینی شده در طرح جامع، پیاده‌روسازی خیابان‌های رشت از پروژه‌های اولویت‌دار است.

وی، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، نوسازی و افزایش ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، ساماندهی پایانه شمال و غرب رشت و مرکز کنترل ترافیک این شهر را از جمله پروژه‌های مهم در طرح جامع برشمرد.

نصیری با اشاره به اینکه قطار شهری یکی از پروژه‌های مهم در طرح جامع ترافیک رشت است، خاطرنشان کرد: 20 درصد مطالعات پروژه قطار شهری انجام شده و نیز در دست انجام است.

وی، افزود: برای قطار شهری بودجه در نظر گرفته شده و قرارداد با مشاور انجام می‌شود و در صورت اینکه وزارت کشور طرح جامع ترافیک رشت را تایید کند پروژه‌های بزرگ این شهر اجرایی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و حمل و نقل ترافیک شهری رشت با تصریح بر اینکه قطار شهری در سفر هیئت دولت به گیلان کد دار شده است، خاطرنشان کرد: سازمان برنامه‌ریزی این پروژه را در برنامه دارد اما تاکنون موفق به تایید طرح جامع ترافیک رشت توسط وزارت کشور نشده‌ایم.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول