اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس:

فارس دارای طرح جامع امنیتی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با بیان اینکه فارس دارای طرح جامع امنیتی است، گفت: زمینه رشد، توسعه و پیشرفت در فارس فراهم است.

فارس دارای طرح جامع امنیتی است

به گزارش خبر گزاری فارس از شیراز، کمال فیروزآبادی صبح امروز در جلسه شورای اداری فارس که با حضور وزیر کشور برگزار شد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های امنیتی این استان در 11 ماه گذشته اظهار داشت: انرژی ارزان، مواد معدنی متنوع، نیروی انسانی ماهر و متخصص و بازار مصرف، چهار ویژگی مهم در فارس است که زمینه را برای توسعه و پیشرفت در این استان فراهم کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با بیان اینکه زمینه رشد، توسعه و پیشرفت در فارس فراهم است، گفت: در حال حاضر زمینه رشد، توسعه و پیشرفت در فارس فراهم شده، اما بستر توسعه و پیشرفت همواره نیازمند یک شرط لازم و ضروری بوده که آن نیز ایجاد امنیت است.

وی ابراز داشت: احساس امنیت با امنیت دو بحث جداست و اهتمام استاندار فارس به عنوان مدیریت ارشد این استان بر ایجاد احساس امنیت است.

فیروزآبادی اضافه کرد: ممکن است امنیت باشد اما احساس امنیت وجود نداشته باشد و این امر مطلوب نیست بنابراین باید با ورود به یک چرخه مثبت احساس امنیت ایجاد کرد که این احساس امنیت منجر به ورود سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال و در نتیجه امنیت پایدار شود.

وی با تقدیر از همکاری رسانه‌های فعال در این استان و سایر دستگاه‌ها در راستای ایجاد امنیت بیان کرد: همکاری رسانه‌ها و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی این استان در راستای ایجاد امنیت بسیار مفید بوده است کما اینکه در بحث جرایم خشن در مقایسه سال 90 با سال 89 کاهش 74 درصدی جرایم خشن را شاهد هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس تصریح کرد: در دوماهه امسال نیز نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش 20 درصدی جرایم خشن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه استان فارس دارای طرح جامع امنیتی است از تجزیه و تحلیل ریشه‌ها و علل ناامنی در این استان خبر داد و با اشاره به تعدادی از راهکارهای تهیه شده در راستای ایجاد امنیت پایدار خاطرنشان کرد: برخورد با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر، برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان خیابانی، ایجاد طرح‌های پیشگیری معضلات امنیتی، ایجاد طرح‌های مشارکت مردمی، شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز و طرد آن‌ها، برخورد با قاچاق کالا و ارز، طرح جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز، شناسایی عناصر بروز ناامنی و طرح ساماندهی امور زندان‌ها از جمله راه‌کارهایی است که در بحث امنیت تعریف شده است.

به گفته وی برای ایجاد امنیت پایدار در این استان و در راستای طرح جامع امنیتی در فارس 111 راهکار تعریف شده است.

فیروزآبادی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان مهم‌ترین اتفاق و رویداد سیاسی در فارس طی 11 ماه اخیر بیان کرد: در فارس و کلان‌شهر شیراز به عنوان نخستین استان کشور انتخابات به صورت مکانیزه برگزار شد.

وی سپس با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی 64 درصد و در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از 70 درصد مشارکت مردمی را شاهد بودیم.

فیروزآبادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز گفت: در کارگروه‌های فرهنگی این استان مسائل فرهنگی جوانان مورد اهتمام کارگروه قرار گرفت ضمن اینکه توجه به جایگاه میزبانی فارس برای حرم شاه‌چراغ (ع) و توسعه حوزه‌های علمیه از دیگر موضوعاتی بود که مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد استان فارس اظهار داشت: وجود مذاهب اسلامی، قومیت‌ها و سلایق سیاسی متفاوت که نشان از شور و شعف سیاسی در جامعه است فارس را مینیاتوری از کشور معرفی می‌کند.

به گزارش فارس، وزیر کشور در سفر یک‌روزه خود به فارس در شورای اداری این استان شرکت کرد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول