اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تصویب طرح‌های جامع تفصیلی شهرهای کشور

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه شهرسازی تا پایان برنامه پنجم توسعه باید طرح‌های جامع تفصیلی تمام شهرها را تهیه و تصویب کنیم.

تصویب طرح‌های جامع تفصیلی شهرهای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هوشنگ عشایری ظهر امروز در دومین نشست شورای اداری راه و شهرسازی فارس در سال جاری اظهار داشت: اولویت کاری ما در استان فارس اتمام مسکن مهر تا پایان شهریورماه 92 و پروژه‌های مهر ماندگار تا پایان خردادماه 92 است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان این‌که اتمام طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) تا پایان برنامه پنجم نیز از اولویت‌های راه و شهرسازی فارس است، افزود: طرح توسعه حرم شاهکاری بود که ظرف مدت سه و نیم ماه توانستیم با آزادسازی، فاز یک آن را به اتمام برسانیم و  پنج هکتار خانه و مغازه‌هایی که در طرح بودند با رضایتمندی مردم آزادسازی کنیم.

عشایری با اشاره به اینکه این پروژه نمادی بود از همدلی مسئولان این استان، تصریح کرد: استانداری، فرمانداری، شهرداری، میراث فرهنگی، ثبت اسناد، دادگستری، دادستانی، ادارات برق، گاز، مخابرات و ... همگی با یکدیگر همدل و همسو شدند تا این مهم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است را به سرانجام برسانند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز گفت: در استان فارس 800 کیلومتر بزرگراه و آزادراه داریم که اولویت بعدی ما این است که تا پایان برنامه توسعه یک‌هزار کیلومتر دیگر به این آمار اضافه کنیم و این رقم را به یک‌هزار و 800 کیلومتر برسانیم.

عشایری خاطرنشان کرد: یکی از دلایل به طول انجامیدن پروژه‌های راه در استان فارس بحث معارضان است که از سرعت پروژه‌ها تا حد بسیاری جلوگیری می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: اداره کل راه و شهرسازی در مورد معارضان دولتی که با تیرهای برق و لوله‌های آب به حریم قانونی راه ورود پیدا کرده‌اند یک ماه فرصت می‌دهد و در این مدت سه مرتبه اخطار داده می‌شود که در نهایت در صورت بی‌توجهی تخریب صورت می‌پذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش سالانه 15 درصد تلفات رانندگی در راه‌های این استان اشاره کرد و ادامه داد: همکاری و همدلی با مجموع پلیس راه و ارتباط صمیمی با مردم در کنار حضور 24 ساعته راهداران در جاده‌ها و حضور پررنگ‌تر در تعطیلات تلفات جاده‌ای را در جاده‌های این استان کاهش می‌دهد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: استان فارس از نظر خط‌کشی راه‌ها، علائم عمودی انتظامی، اخطاری و ... شرایط خوبی نسبت به سایر استان‌ها دارد، اما با این حال باز نیز باید خط‌کشی اولویت راهداری باشد و نگاه ویژه‌ای نسبت به این بخش داشته باشیم.

عشایری از اولویت ویژه اداره کل راه و شهرسازی استان فارس در حوزه شهرسازی نیز سخن گفت و تصریح کرد: در حوزه شهرسازی تا پایان برنامه پنجم توسعه باید طرح‌های جامع تفصیلی تمام شهرها را تهیه و تصویب کنیم.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول