اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

بی‌توجهی به استعداد‌های حوزوی در نظام برنامه‌ریزی

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در نظام برنامه‌ریزی این ضعف است که به حوزه علمیه و نیروهای حوزوی نوعی بی‌توجهی وجود دارد در حالی که در حوزویان استعداد کار فرهنگی دینی زیادی وجود دارد.

بی‌توجهی به استعداد‌های حوزوی در نظام برنامه‌ریزی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی عصر امروز در دیدار با مدیرکل تبلیغات استان قم مبتکر بودن و داشتن افرادی با سبقه دینی را از ویژگی‌های سازمان تبلیغات برشمرد و ابراز داشت: سازمان تبلیغات از جمله سازمان‌هایی است که استعداد پرش فرهنگی در آن زیاد است.

وی با تاکید بر توجه ویژه به سازمان تبلیغات اظهار داشت: در شرایط فعلی نیاز جوانان به محصولات و کالاهای فرهنگ دینی بیشتر از کالاهای فرهنگی سرگرم کننده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی تصورات به سمت موضوعات سرگرم‌کننده است یادآور شد: آن چیزی که می‌تواند تحول‌آفرین و شخصیت‌ساز باشد کالاهای فرهنگی است که محتوای دینی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه روحیه کاری در سازمان تبلیغات همانند دستگاه‌های دیوانی کشور نیست خاطر نشان کرد: در سازمان تبلیغات با وجود نیروهای متدین و با سابقه ایستایی وجود ندارد.

لاریجانی با اشاره به قدرت تولیدات فرهنگی در سازمان تبلیغات تاکید کرد: این ضعف در نظام برنامه‌ریزی است که به حوزه علمیه و نیروهای حوزوی نوعی بی‌توجهی وجود دارد در حالی که در میان حوزویان استعداد کار فرهنگی دینی زیاد وجود دارد.

وی با اشاره به کمک‌هایی که در سال‌های اخیر به مراکز پژوهشی دینی شده است تصریح کرد: به سازمان تبلیغات نیز در سطح کلان کمک‌هایی شده است اما مشکلاتی که مدیرکل تبلیغات اسلامی قم عنوان کرد تعجب‌آور است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان تبلیغات می‌تواند گسترش بیشتری داشته باشد اذعان داشت: شاید این فکر شود با وجود حوزه علمیه در قم فعالیت‌های سازمان تبلیغات مؤثر نیست اما ماموریت حوزه علمیه چیز دیگری است و ارتباط سازمان تبلیغات با مردم است و لازم است که مشکلات این سازمان نیز برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ردیف بودجه سازمان تبلیغات اصلاح شود ابراز داشت: در سال 91 بعید می‌دانیم این کار انجام شود اما برای سال‌های آینده می‌توان این کار را کرد، ضمن اینکه باید بودجه اداره کل تبلیغات قم واقع‌بینانه محاسبه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل پرداخت و بر ضرورت رفع مشکلات بودجه‌ای تاکید کرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول