اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منعم در گفت‌وگو با فارس:

المپیاد ورزش فرصت شناسایی استعدادهای نهفته است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: برگزاری نخستین المپیاد ورزشی جوانان محلات قم فرصت خوبی برای شناسایی استعدادهای ورزش قهرمانی چندین رشته را فراهم کرد.

المپیاد ورزش فرصت شناسایی استعدادهای نهفته است

رسول منعم امروز در حاشیه بازدید از نحوه برگزاری رقابت‌های نخستین المپیاد ورزشی جوانان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: برگزاری این المپیاد موجب شد تا هیئت‌های ورزشی استان نفرات و چهره‌های بسیار خوبی را برای حضور در ورزش قهرمانی شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: همانگونه که از نام این المپیاد برداشت می‌شود، نخستین المپیاد ورزشی جوانان قم ویژه نوجوانان و جوانان عزیز ورزشکاری است که کمتر فرصت حضور در مسابقات قهرمانی استان را یافته‌ و از امکانات کمتری برخوردار بوده‌اند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم عنوان داشت: هم‌اکنون در ورزش قهرمانی کشورمان بسیاری از چهره‌های سرشناس رشته‌های مختلف ورزشی،‌ کسانی هستند که از همین میادین شناسایی شده و پرورش یافته‌اند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش این اداره کل در تعامل با هیئت‌های ورزشی استان این است که نخستین المپیاد ورزشی جوانان قم به شکلی مطلوب برگزار شده و نتایج خوبی به دنبال داشته باشد تا دوره‌های بعدی را با استقبال بیشتر علاقمندان و با کیفیت بهتری برگزار کنیم.

منعم خاطر نشان کرد: نخستین المپیاد ورزشی جوانان قم در 11 رشته ورزشی در حال برگزاری است که طی آن دختران شرکت‌کننده در این المپیاد در پنج رشته و پسران حاضر در شش رشته ورزشی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی اظهار داشت: آنچه که امروز جامعه ما به آن نیازمند است، داشتن روحیه نشاط و تعالی ا‌ست، بنابراین برگزاری مسابقات نخستین المپیاد ورزشی جوانان قم در رشته‌های مختلف می‌تواند سلامت روحی و جسمی نسل جوان جامعه را نیز با توجه به اینکه در اوقات فراغت تابستان قرار داریم، افزایش دهد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه نباید از تربیت و رشد جسمی در کنار تقویت روحی غفلت کرد گفت: این مسابقات فرصت مناسبی است تا نوجوانان و جوانان هم‌استانی در کنار بهره‌مندی از فضای دوستی از زمان ورزش برای بهبود سلامتی خود استفاده کنند.

وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های تربیت‌‌بدنی در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی تصریح کرد: با ساخت سالن‌های ورزشی و واگذاری امکانات و تجهیزات به این سالن‌ها نه تنها ورزش استان رشد کرده است بلکه تفکر ورزش همگانی و قهرمانی نیز در استان به یک باور و فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

منعم با اشاره به اهمیت توجه به ورزش کارمندی و نقش تأثیرگذار آن در سلامت عمومی افراد جامعه تأکید کرد: سرمایه‌‌‌گذاری در ورزش علاوه بر اینکه نتیجه مطلوبی دارد زمینه ایجاد نشاط و شادابی را در جامعه فراهم می‌‌‌کند.

وی یادآور شد: این رقابت‌‌ها فرصت مناسبی برای پشت‌ سر گذاشتن موفق ایام اوقات فراغت تابستان و ایجاد رقابتی سالم بین نوجوانان و جوانان دانش‌آموز جامعه به شمار می‌‌رود، زیرا مقوله ورزش یکی از مؤثرترین شیوه‌های رفع مشکلات روحی و جسمی و جلوگیری از جذب نسل جوان به ناهنجاری‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول