اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج پیشکسوتان استان قم:

منافقین در عملیات مرصاد در کمین الهی گرفتار شدند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج پیشکسوتان استان قم گفت: منافقین در عملیات مرصاد در کمین الهی گرفتار شده و به سزای اعمال خود رسیدند.

منافقین در عملیات مرصاد در کمین الهی گرفتار شدند

سید مهدی رضویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز عملیات مرصاد اظهار داشت: تیرماه 67 که جمهوری اسلامی قطعنامه 598 و آتش‌بس را پذیرفت، علی‌القاعده باید جنگ تمام می‌شد اما ارتش بعث این موضوع را نشانه ضعف کشور شمرد و خلاف قوانین بین‌المللی حمله گسترده‌ای را علیه ملت ایران آغاز کرد.

وی به پیشروی عراقی‌ها در این حمله تا خرمشهر و سر پل ذهاب اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) بعد از وقوع این حادثه بیان کردند که این نقطه جبهه حیاتی اسلام و کفر است و باید وجب به وجب و متر به متر خاک را از چنگ دشمن خارج کرد.

مسئول بسیج پیشکسوتان استان قم گفت: ملت ایران پس از فرمان امام خمینی(ره) با تمام قدرتی که داشتند و با هر سلاح گرم یا سردی که به دست می‌آوردند، در مقابل تهاجم دشمن ایستادند و دشمن را تا نقاط مرزی به عقب راندند.

رضویان ابراز کرد: نیروهای منافقین که در این حمله گسترده حرکت خود را تا سر پل ذهاب ادامه داده بودند، به سوی کرمانشاه حمله کرده و افراد بی‌گناه بسیاری را به قتل رساندند.

وی با اشاره به پیشروی منافقین تا 20 کیلومتری کرمانشاه اظهار داشت: نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای مردمی در تنگه چهار زبر راه را بر منافقین بسته و مانع پیشروی بیشتر آنان شدند.

مسئول بسیج پیشکسوتان استان قم افزود: در این عملیات هوانیروز نقش وسیعی داشت و ستون‌های رزمی منافقین را با حمله بالگردهای خود نابود کرد.

وی ادامه داد: هجوم منافقین با کمک وسایلی که ارتش بعث در اختیارشان قرار داده بود، آنقدر سریع بود که مردم مناطق غربی گمان می‌کردند ارتش عراق به آنها حمله کرده است.

رضویان خاطر نشان کرد: گردنه چهار زبر در منطقه غرب کشور در سال‌های جنگ برای رزمندگان منطقه امنی بود که منافقین در جریان عملیات فروغ جاویدان به آن هجوم آورده و شرایط حساسی را به وجود آوردند.

وی گفت: تنگه چهار زبر موقعیتی داشت که هم منافقین می‌دانستند کلید پیروزی آنها در این تنگه است و هم رزمندگان ما به این نکته توجه داشتند که اگر این تنگه را از دست بدهند، ایستادگی در برابر منافقان بسیار سخت خواهد بود.

مسئول بسیج پیشکسوتان استان قم ادامه داد: در عملیات مرصاد یکی از محورهای اصلی حمله علیه منافقین همین تنگه بود و در نهایت نیز جنگ در این تنگه جبهه منافقین را متلاشی کرد و این تنگه به نام مرصاد مشهور می‌شود.

وی ابراز داشت: منافقین در این تنگه در کمین الهی گرفتار شده و به سزای عمل خود می‌رسند و جنایت‌های گروه انحرافی در این کمین‌گاه به پایان رسید.

رضویان گفت: منافقین در دوران قبل از انقلاب با مارکسیست‌ها پیوند خوردند اما حرکتشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت منافقانه‌ای بود.

وی اضافه کرد: این گروه انحرافی با ریاکاری برخی از نیروهای انقلابی را به خود جذب کرده و موجب شد برخی نیروهای انقلاب از نظام جدا شوند.

مسئول بسیج پیشکسوتان استان قم افزود: ترورهای کور و هدفمند از دیگر اقدامات این گروه علیه کشور بود که در این حوزه نیز ناکام مانده و مجبور شدند به طور مستقیم به دامن دشمن بیفتند.

وی ادامه داد: هنگامی که نظام قطعنامه را پذیرفت، منافقین تصور کردند این نظام در اوج ضعف است و تلاش کردند تا با حمله همه جانبه حکومت را به دست بگیرند.

رضویان اظهار داشت: این عملیات بسیار ناجوانمردانه بود چرا که مردم ما نمی‌دانستند با چه کسی در حال مبارزه هستند و کسانی در مقابلشان قرار گرفتند که هم‌وطن آنها محسوب می‌شدند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول