اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

رزمندگان تیپ 12 قائم سمنان از پیشروان عملیات مرصاد بودند

خبرگزاری فارس: با پایان جنگ بیشتر یگان‌های مستقر در مرزهای غربی به مقرهای اصلی خود برگشته بودند و تنها چند یگان محدود در منطقه غرب حضور داشتند که سخت می‏‌شد باور کرد که هشت سال مقاومت دلیرانه به آرامشی دلپذیر ختم شده باشد.

رزمندگان تیپ 12 قائم سمنان از پیشروان عملیات مرصاد بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، تیپ 12 قائم (عج) ‌از آخرین یگان‌های عملیاتی مستقر در باختران (کرمانشاه) بود که در منطقه مریوان ـ اردوگاه صادقین ـ خط پدافندی قرار داشت.

از اینکه توانسته بودیم حزب بعث را از وطن بیرون برانیم قلبهایمان لبریز غرور و شادی بود.

ولی تجربه و تاریخ نشان داده بود که دشمن همواره دشمن است و هراز چندی، با ترکیب و غالبی تازه به میدان می‌آید، از این رو همواره باید آماده باشیم.

این بار استکبار جهانی صبر نکرد تا مهر قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل خشک شود و منافقین را با ساز و برگ کامل نظامی روانه ایران ساخت و وضعیت سیاسی و اجتماعی ایران را آنچنان برایشان متزلزل به تصویر در آورد که در خیال منافقین پیروزی در یک قدمی بود.

خبر رسید که ستونی طویل از تانک‌ها، نفربرها، خودروها و ادوات جنگی از شهر اسلام‌آباد گذشته و به سمت کرمانشاه در حرکتند.

این بار شکل جنگ فرق داشت، حتی جنس آدم‌هایش متفاوت بود و حرفشان هم حرف حساب نبود و بوی نامردی می‏‌داد.

دشمنان این میدان منافقین بودند که بعد از انقلاب، بارها و بارها علیه انقلاب اسلامی شورش کرده بودند و مانند قطره‌ای سیاه در میان اقیانوس پاک ملت غرق شده بودند.

امتحان دیگری در پیش بود تیپ قائم که رزمندگان استان سمنان، با دلاوری‏‌هایشان آن را زبانزد کرده بودند و یگانی که بارها در جنگ حماسه آفرید، یک‏‌تنه در برابر دشمن تا دندان مسلح قرار گرفت.

منافقین به محض ورود به تنگه چهارزبر به سد محکم  تیپ قائم برخوردند در همان درگیری نخست رزمندگان تیپ 12، چنان ضربه‏‌شستی به دشمن نشان دادند که منافقین تصور کردند با یک لشکر درگیر شده‌اند.

این مسئله از نوع آرایش دفاعی آنان مشخص بود پس از 48 ساعت درگیری سنگین،‌ شیرازه دشمن از هم پاشید و با وارد شدن یگان‏‌های دیگر به صحنه نبرد پرونده سیاه منافقین درهم پیچیده شد.

و این‏‌ بار طلایه‌داران مرصاد رزمندگان تیپ 12 قائم (عج) استان سمنان بودند، آنان که امام خامنه‌ای در وصفشان فرمودند «اگر تیپ قائم (عج) نبود دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید، آنکه ایستاد تیپ قائم بود اینها در تاریخ می‌ماند».

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول