اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عملکرد ضعیف رئیس هیئت شطرنج استان زنجان

ضایع شدن حق ورزشکار زنجانی/قهرمان شطرنج نایب قهرمان اعلام شد

خبرگزاری فارس: مربی شطرنج زنجانی با اشاره به پس گرفته شدن عنوان قهرمانی آیدا صالحی منش در مسابقات قهرمانی کشور سال گذشته گفت: عملکرد ضعیف رئیس هیئت شطرنج استان زنجان موجب ضایع شدن حق شطرنج باز زنجانی شده است.

ضایع شدن حق ورزشکار زنجانی/قهرمان شطرنج نایب قهرمان اعلام شد

محمود رهروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با ارائه گزارشی همراه با مستندات همراه خود از نحوه حضور خود و سه بازیکن شطرنج باز در مسابقات رده‌های سنی قهرمانی کشور که در تاریخ پنجم بهمن ماه سال گذشته برگزار شده است، اظهار داشت: آیدا صالحی‌منش قهرمان مسابقات شطرنج کشور در رده سنی زیر 12 سال شد و کاپ و مدال طلا به وی اهدا شده است.

وی افزود: پس از اعتراض تیم مازندران به نحوه داوری، گویا با بررسی‌های به عمل آمده این حکم نقض و بازیکن مازندرانی به عنوان قهرمان این مسابقات معرفی شده است.

مربی شطرنج زنجانی با اعتراض به نحوه اعلام قهرمانی مبینا علی‌نسب بازیکن مازندرانی به عنوان قهرمان کشور تصریح کرد: مشکلات مربی و آیدا صالحی‌منش از این به بعد آغاز شده است.

وی عدم پرداخت هزینه‌های مربی و بازیکن اعزام شده به مسابقات قهرمانی کشور و متناقض عمل کردن رئیس هیئت شطرنج استان زنجان در عدم اعلام نتیجه اعتراض بازیکن مازندرانی را از جمله مشکلات آیدا صالحی منش و مربی وی اعلام کرد.

رهروی با اشاره به اینکه با وجود اطلاع رسانی فدارسیون به رئیس هیئت شطرنج استان زنجان در مورد پذیرفته شدن اعتراض شطرنج‌باز مازندرانی، وی بارها در رسانه‌های محلی، آیدا صالحی‌منش را به عنوان قهرمان مسابقات اعلام کرده است، افزود: در این مدت صالحی‌منش در حال آماده شدن برای حضور در مسابقات آسیایی بود.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده توسط پدر صالحی‌منش برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، وی متوجه مقام دومی فرزندش شده است، ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده، فدراسیون با پرداخت هزینه بلیط آیدا صالحی‌منش موافقت کرد و قرار شد هزینه اقامت و تغذیه را بنا به گفته رئیس هیئت شطرنج استان زنجان در یکی از رسانه‌ها، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تامین  و پرداخت کند.

مربی شطرنج زنجانی به پیگیری خود از طریق اداره کل بازرسی و معاونت امور اجتماعی استانداری زنجان برای دریافت حق و حقوق خود و آیدا صالحی‌منش اشاره کرد و گفت: با وجود صدور حکم مربیگری برای وی، مدیرکل ورزش و جوانان ادعا کرده است که رهروی با حکم اسکان به همراه بازیکنان شطرنج اعزام شده‌است که نمی‌داند معنی آن چیست.

وی با اشاره به اینکه هزینه رفت و آمد دو ورزشکار و سرپرست تیم اعزام شده به مسابقات قهرمانی کشور پرداخت شده است، افزود: ولی در مورد پرداخت هزینه‌های آیدا صالحی‌منش، سرپرست همراه او و شخص وی کاری انجام نشده است.

رهروی با اشاره به اینکه کلاس‌های شطرنج وی و شاگردانش در پارک و یا منازل شاگردانش برگزار می‌شود، تصریح کرد: بعد از پیگیری‌های انجام شده برای دریافت حق و حقوق خودم و آیدا صالحی‌منش به دستور مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان حق برگزاری کلاس برای من و شاگردانم در هیئت شطرنج سلب شده است.

وی با اشاره به اینکه به دستور مدیرکل ورزش و جوانان هیئت شطرنج استان زنجان، دو تیم در لیگ برتر شرکت داده است، ادامه داد: 80 درصد بازیکنان عضو تیم شطرنج استان زنجان غیربومی هستند.

مربی شطرنج زنجانی با اشاره به اینکه بر اساس گفته‌ مسئولان، هیئت شطرنج استان زنجان 33 میلیون تومان پول برای حضور دو تیم حاضر در لیگ برتر که اغلب بازیکنان آن هم غیر بومی هستند، هزینه کرده است، اضافه کرد: باید از آنها پرسید، چرا از بازیکن و مربی بومی که موفق به کسب مقام قهرمانی کشور شده است، حمایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به سوابق قبلی هیئت شطرنج در زمینه استفاده از بازیکن نونهال صلاح نمی‌داند شاگردانش به همراه تیم شطرنج استان زنجان در مسابقات لیگ برتر حضور داشته باشند، افزود: تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که مسئولان تیم در ارنج تیم درست عمل نمی‌کنند که این مسئله برای بازیکنان کم سن و سال خوب نیست.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول