اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شطرنج همدان خبر داد

حضور 400 نفر در جشنواره سراسری شطرنج همدان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شطرنج استان همدان از حضور 400 نفر به صورت آزاد در جشنواره سراسری شطرنج همدان خبر داد.

حضور 400 نفر در جشنواره سراسری شطرنج همدان

مژده شکری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از برگزاری جشنواره سراسری شطرنج در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره که به صورت کشوری است، بر اساس مقررات فدراسیون جهانی به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سالن کارگران همدان برگزار می‌شود تصریح کرد: در این مسابقات 32 نفر به عنوان نماینده استان‌ها حضور می‌یابند و پیش‌بینی می‌شود که 400 نفر به صورت آزاد در این مسابقات حضور یابند.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان بیان داشت: در این مرحله از مسابقات شش نفر نخست مسابقات جوایزی دریافت می‌کنند اما در مجموع 23 نفر نخست این دوره به مرحله نهایی راه می‌یابند و در مرحله نهایی با 10 نفر برتر استاد شطرنج رقابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: شطرنج‌‌بازان حاضر در این مسابقات در رنکینگ محاسبه شده و می‌توانند درجه بین‌المللی خود را افزایش دهند.

شکری خاطر نشان کرد: این رقابت‌ها در 11 دور به روش سوئیسی برگزار می‌شود و رده‌بندی نفرات نیز بر اساس مجموع امتیازات کسب شده هر بازیکن در پایان مسابقات تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه ورودی این مسابقات برای بازیکنان آزاد 200 هزار ریال است افزود: این مسابقات از 21 تا 28 تیرماه سال جاری در همدان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان در ادامه از برگزاری یازدهمین دوره مسابقات OPEN ابن سینا خبر داد و گفت: این مسابقات از یکم تا 9 شهریورماه در سالن انقلاب همدان برگزار می‌شود.

وی در پایان این مسابقات را از مسابقات قدمت‌دار استان همدان دانست و گفت: تا دهمین دوره این مسابقات به صورت سراسری برگزار می‌شد اما دو دوره است که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول