اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شطرنج خراسان‌ضوی:

مدارس شطرنج کیفیت لازم برای آموزش این رشته را ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شطرنج استان خراسان رضوی گفت: مدارس شطرنج کیفیت لازم برای آموزش این رشته را ندارند.

مدارس شطرنج کیفیت لازم برای آموزش این رشته را ندارند

محمدرضا وجدانی در گفت‎وگو با خبرنگار ورزشی فارس در مشهد اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان مشهد زیر بار قبول آیین‌نامه مدارس شطرنج نمی‎رود و با عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی به این مدارس مجوز می‏دهد.

وی ادامه داد: در آیین‌نامه مدارس شطرنج برای موسس و مربیان این مدارس شرایط خاصی مدنظر قرار گرفته است و هر کسی نمی‎تواند مدرسه شطرنج دایر کند اما، اداره ورزش و جوانان مشهد بدون توجه به تخصص افراد اجازه رشد قارچ گونه این مدارس را داد است.

وی خاطرنشان کرد: در مشهد تعداد کمی از افراد هستند که صلاحیت فنی دایر کردن مدرسه شطرنج را دارند اما، تعداد زیادی مدرسه شطرنج در شهر مشهد ایجاد شده و شهریه‎های بسیار زیادی از دانش‌آموزان می‏گیرند که این ظلم به حق آنهاست.

وی افزود: در راه‎اندازی مدرسه شطرنج دانش و علم از همه چیز مهم‎تر است نه امکانات سخت‌افزاری، این امکانات را هر کسی می‏تواند تهیه کند اما علم این کار را هرکسی ندارد اما، اکنون کسانی که حتی مهره شطرنج را نمی‎شناسند مدرسه شطرنج دارند.

رئیس هیئت شطرنج در ادامه در ارتباط با برنامه این هیئت برای تابستان گفت: ما همه ساله در تابستان کلاس‎های آموزشی داریم که امسال 180 دانش آموز در اولین ترم این کلاس‎ها شرکت کرده‎اند که این تعداد در تاریخ هیئت شطرنج بی سابقه است.

وی افزود: ما سعی کردیم برای اینکه بتوانیم تعداد بیشتری از علاقه‎مندان به شطرنج را زیرپوشش قرار دهیم با یک سوم قیمت مصوب کلاس‎هایمان را برگزار کنیم و در هفته آخر هر ماه مسابقاتی را نیز برگزار می‎کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کلاس‎های ما از سطح مقدماتی تا پیشرفته برگزار می‎شوند و کمک خوبی به رشد شطرنج در استان و همگانی کردن این ورزش می‎کند.

وجدانی با اشاره به همکاری این هیئت با شهرداری مشهد تصریح کرد: اگر بتوانیم با شهرداری به تفاهم کامل برسیم با کمک شهرداری مشهد پارک‎های مشهد به میز شطرنج تجهیز می‎شوند.

وجدانی با بیان اینکه در پایان دوره ریاست در هیئت شطرنج از این هیئت خواهم رفت تاکید کرد: تا به حال چند بار استعفا کردم اما، مورد موافقت رئیس فدراسیون قرار نگرفت و هر زمان که فردی بیاید و مسئولیت را قبول کند حاضرم بروم.

وی افزود: دوره ریاست من اردیبهشت سال 92 به پایان می‏رسد و دیگر برای ریاست هیئت کاندیدا نمی‎شوم.

وجدانی عملکرد هیئت را در چند سال گذشته موفقیت‌آمیز دانست و خاطرنشان کرد: من هیات را در رتبه 27 کشور تحویل گرفتم اما دو سال است که هیئت برتر کشور انتخاب می‎شویم و میزبانی مسابقات بین‏المللی زیادی را بر عهده داشتیم.

وی افزود: هیئت استان خراسان‌رضوی برای کنفدراسیون شطرنج آسیا و فدراسیون جهانی شناخته شده است و رئیس فدراسیون جهانی در سفرش به ایران به مشهد آمد و میزبانی مسابقات جهانی را به ما داد که البته هنوز برگزاری آن قطعی نشده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول