اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایان رقابت 23 مدعی

برترین‌های شطرنج مردان قم معرفی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شطرنج استان قم از مشخص شدن برترین‌های شطرنج مردان قم در پایان رقابت‌ مدعیان قهرمانی خبر داد.

برترین‌های شطرنج مردان قم معرفی شدند

حسین رحمتی‌نشاط امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: شطرنج قم در سال‌های اخیر گام‌های رو به پیشرفت را بر می‌دارد و در این مسیر برنامه‌های متنوعی داریم که حرکت رو به پیشرفت شطرنج قم به صورت جدی تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: در این راه برگزاری رقابت‌های مختلف در سطح استان و همچنین اعزام به پیکارهای شطرنج قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف می‌تواند موجب بروز استعدادهای بالقوه شطرنج قم شده تا گام‌های پیشرفت را بهتر از گذشته طی کنیم.

رئیس هیئت شطرنج استان قم افزود: در کنار رقابت‌ها و برنامه‌های مختلفی که در طول سال در این رشته ورزشی برای شطرنج‌بازان استان برنامه‌ریزی می‌شود، مسابقات قهرمانی استان را با حضور چهره‌های آینده‌دار شطرنج قم برگزار کردیم.

وی ابراز داشت: در این دوره از مسابقات شطرنج قهرمانی استان قم، 23 شطرنج‌باز مطرح استان قم حضور داشتند که در بین آنها نفرات عضو تیم نماینده قم در رقابت‌های لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور نیز حضور داشتند و برترین‌ها نیز از بین همین نفرات بودند.

رحمتی‌ نشاط بیان داشت: در این دوره از مسابقات که در سالن شطرنج مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار شد و امروز به اتمام رسید، شطرنج‌بازان شرکت کننده در هفت دور به روش سوئیسی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی عنوان کرد: در پایان رقابت‌های شطرنج قهرمانی قم، مصطفی مرادی بازیکنی که سابقه حضور در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور را دارد، با کسب شش امتیاز موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و عنوان برتر این دوره را کسب کرد.

رئیس هیئت شطرنج قم افزود: همچنین سعید شریعت با کسب 5/5 امتیاز در رده دوم قرار گرفت و نایب قهرمان شد، ضمن اینکه مقام سوم با کسب همین تعداد امتیاز به مصطفی سخایی رسید و بدین ترتیب مسابقات با معرفی برترین‌ها پایان یافت.

وی عنوان داشت: علاوه بر رقابت‌های شطرنج قهرمانی استان قم برنامه‌های متنوع دیگری نیز برای رشد و توسعه شطرنج قم در نظر داریم که یکی از مهم‌ترین آنها تلاش برای راه‌اندازی رقابت‌های لیگ شطرنج باشگاه‌های قم است.

وی در ادامه به حضور تیم شطرنج هیئت قم در مسابقات لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: این تیم برای چهارمین سال متوالی در پیکارهای لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور حضور می‌یابد و قطعا با توجه به نفرات بسیار خوبی که در آن عضو هستند، حرف‌های زیادی این تیم برای گفتن در جمع بزرگان شطرنج کشور دارد.

رئیس هیئت شطرنج استان قم به نتایج این تیم در فصل جدید پیکارهای لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور اشاره کرد و ابراز داشت: در حالی که امسال در لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور 13 تیم حضور دارند، دیدارهای مرحله نخست در حالی برگزار شد که تیم قم یک تساوی کسب کرد و بعد از ماه مبارک رمضان در مرحله دوم نیز با حریفان رقابت می‌کند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول