اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان:

درآمد بقعه آستارا کفاف عمرانی آن را نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه درآمد بقعه دو امامزاده قاسم و ابراهیم آستارا از محل نذورات آن است، گفت: درآمد این دو بقعه پاسخگوی اجرای کارهای عمرانی آن نیست.

درآمد بقعه آستارا کفاف عمرانی آن را نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره اظهارت نماینده مردم آستارا درباره چگونگی مصرف نذورات امامزادگان قاسم و ابراهیم در این شهرستان اظهار کرد: نذورات هر بقعه در همان بقاع هزینه می‌شود.

وی افزود: 40 درصد نذورات بقا برای انجام کارهای عمرانی، 20 درصد فرهنگی، 30 درصد هزینه‌ای و 10 درصد نیز به سازمان اوقاف برگشت داده می‌شود که سازمان دوباره همان مبلغ را برای بازسازی، مرمت و نگه‌داری بقاع برمی‌گرداند که 60 بقعه در استان از این طریق بازسازی می‌شوند.

این مسئول، با بیان اینکه درآمد دو بقعه آستارا کفاف عمرانی آن را نمی‌دهد، تصریح کرد: بازسازی و انجام عملیات عمرانی بقاع آستارا هزینه میلیاردی می‌خواهد.

وی، با اشاره به اینکه هم‌اکنون سفت‌کاری بقعه انجام شده است، افزود: کف‌سازی بقعه در حال انجام است و هفته آینده بتن‌ریزی آن صورت می‌گیرد اما نیاز به مشارکت بیشتر مردم در بازسازی بقعه امامزادگان قاسم و ابراهیم آستارا داریم.

عادلی، از نماینده مردم آستارا و دیگر مسئولان و مردم این شهرستان خواست در بازسازی بقعه امامزاده ابراهیم و قاسم کمک کنند تا در پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی، در ادامه با اشاره به وضعیت بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) رشت اذعان کرد: بقعه خواهر امام رضا (ع) رشت قطب فرهنگی گیلان است.

مدیر کل اوقاف گیلان، نیمه کاره بودن پروژه عمرانی و بازسازی حرم خواهر امام رضا (ع) را در شٱن مردم رشت ندانست و یادآور شد: ساخت صحن این حرم مطهر از مدت‌ها نیمه کار باقی مانده بود که باید هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

وی، با تصریح بر اینکه در گذشته بقعه خواهر امام رضا (ع) تنها 20 مورد شناخته شده بود، یادآور شد: با کمک رسانه‌ها نگاه و آشنایی مردم نسبت به وظایف اوقاف رشد پیدا کرده است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول