اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری:

شبکه‌های فرسوده سبب هدررفت 30 درصدی آب می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری پرت آب شهری این استان را که از طریق شبکه‌های فرسوده آب، شکستگی لوله‌ها، انشعاب‌های غیرمجاز و بدون کنتور صورت می‌گیرد، 30 درصد عنوان کرد.

شبکه‌های فرسوده سبب هدررفت 30 درصدی آب می‌شود

اصغر یزدانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: از سال 83 تاکنون سطح آب‌های زیرزمینی دشت‌های این استان به شدت افت کرده که این مسئله در ایجاد بحران خشکسالی سهم بسزایی داشته است.

وی افزود: در یک ماه گذشته 49 لیتر دبی آب در این استان افت داشته است که این مسئله سبب جیره‌بندی آب در بسیاری از نقاط شهری این استان شده است.

یزدانی با بیان اینکه در حال حاضر 9 شهر در این استان با مشکل کم‌آبی روبرو هستند، تصریح کرد: از این تعداد دو شهر سامان و بروجن نسبت به دیگر شهرها با مشکل حادتری روبرو هستند.

وی ادامه داد: مشکل کم‎آبی در شهر سامان با وارد مدار کردن دو حلقه چاه تا حدودی برطرف شد اما مشکل شهر سامان به علت عدم همکاری شهرداری این شهر در اجاره چاه، هنوز برطرف نشده و آب در بخش بزرگی از این شهر جیره‎بندی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریع‌تر طرح انتقال آب بن- بروجن تاکید کرد و گفت: با توجه به مشکلات فراوانی که در تامین آب در شهرستان بروجن وجود دارد، این طرح تا سال آینده باید به بهره‌برداری برسد چرا که در غیر این صورت بحران خشکسالی در این شهرستان شدت گرفته و مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد.

یزدانی به بحران خشکسالی در سایر شهرهای این استان اشاره کرد و گفت: در شهر لردگان با مشکل شدید کم‌آبی روبرو بودیم که با برداشت آب از چشمه برم، این مشکل برطرف شد.

وی اضافه کرد: مشکل کم‎آبی در شهر کیان و فرادنبه نیز با حفر چاه برطرف و دغدغه مردم در رابطه با تامین آب مورد نیازشان برطرف شد.

یزدانی خاطرنشان کرد: در سفید‌دشت نیز چهار حلقه چاه آب وجود داشت که به دنبال خشکسالی، سه حلقه از این چاه‌ها خشک شد و در حال حاضر تنها با یک حلقه چاه به مردم این شهر آب‌رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری افزود: در صورتی که شهروندان 10 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند،‌ مشکل کمبود آب رفع شده و از قطعی یا جیره‌بندی آب جلوگیری می‌شود.

یزدانی پرت آب شهری چهارمحال و بختیاری که از طریق شبکه‌های فرسوده آب، شکستگی لوله‌ها، انشعاب‌های غیرمجاز و بدون کنتور صورت می‌گیرد را 30 درصد عنوان کرد.

وی افزود: با نوسازی 60 درصد از شبکه‌های فرسوده طی 10 سال گذشته در شهرهای استان پرت آب هفت درصد کاهش یافته است.

یزدانی افزود: مصرف استاندارد ماهیانه آب هر خانوار در فصل تابستان 20 مترمکعب در نظر گرفته شده و در صورت رعایت این الگوی مصرف با کمبود آب در شهرها مواجه نخواهیم شد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول