اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب بویراحمد و دنا در مجلس نهم:

400 هکتار باغات "دلی اولاد علی مؤمن" مشکل کم آبی دارند

خبرگزاری فارس: منتخب بویراحمد و دنا در مجلس نهم شورای اسلامی گفت: با هماهنگی با مسئولان مربوطه، به زودی مشکل آب 400 هکتار از باغات منطقه "دلی اولاد علی مؤمن" پیگیری و برای رفع آن اقدام می‌شود.

400 هکتار باغات "دلی اولاد علی مؤمن" مشکل کم آبی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غلام‌محمد زارعی عصر امروز در بازدید از منطقه "دلی اولاد علی مؤمن" از توابع مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از مناطق مستعد باغداری و کشاورزی در این استان و در منطقه شهرستان بویراحمد همین منطقه "دلی اولاد علی مؤمن" است.

منتخب مردم بویراحمد و دنا در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: در طول چند سال اخیر به همت خود مردم و تلاش‌های خوب دولت 400 هکتار باغات مختلف به خصوص باغ سیب در این منطقه ایجاد شده که اکنون وظیفه داریم این رنج و مشقت مردم در انجام چنین کار بزرگی را بی‌پاسخ نگذاریم.

اجازه ندهیم زحمات باغداران دلی به هدر رود

زارعی ادامه داد: مردم دلی با سختکوشی و کار طاقت‌فرسا موفق به انجام چنین کار بزرگی شده‌اند و کسانی که در گذشته نه چندان دور گذری از این منطقه داشته‌اند، می‌دانند که تقریبا هیچ گونه باغ و درختی در این منطقه وجود نداشت.

این منتخب مردم در مجلس نهم بیان داشت: محرومیت در جای جای مناطق استان به رغم کارهای ارزنده‌ای که شده وجود دارد و دلی نیز برای بیرون آمدن از این محرومیت جا برای کار بیشتری دارد.

در سال تولید ملی شعار دادن منفعتی ندارد

زارعی گفت: در سال تولید ملی شعار دادن منفعتی نخواهد داشت و به همین منظور باید زیرساخت‌های تولید در هر نقطه از استان ما آماده شود که "دلی اولاد علی مؤمن" به زیرساخت‌های کشاورزی از جمله تامین آب کشاورزی و باغداری بیش از هر چیز دیگر نیاز دارد.

کار آبرسانی به باغات دلی به کندی انجام می‌شود

وی ادامه داد: این 400 هکتار باغ زمینه خوبی را برای کار و تولید و اشتغال‌زایی ایجاد کرده ولی از گذشته قرار بوده توان تامین آب کشاورزی و باغداری این محل افزایش داده شود که متاسفانه کارها به کندی پیش رفته است و کشاورزان و باغداران تا حدود زیادی از این موضوع گلایه‌مند و ناراحت هستند.

زارعی ادامه داد: با مسئولان آب منطقه‌ای هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا از این منطقه بازدید کرده و مشکلات را از نزدیک برای رفع آن پیگیری کنند.

وی یکی دیگر از مشکلات و خواسته‌های مردم دلی را موضوع گازرسانی دانست و افزود: خط اصلی گاز تا قسمت‌هایی از این منطقه کار شده ولی به دنبال این هستیم که با حمایت مسئولان گاز کشور و تدبیر مسئولان گاز استان این معضل در کمترین زمان ممکن پیگیری و برای رفع آن تلاش شود.

مشکلات آب روستایی پیگیری شود

وی گازرسانی به چنین مناطقی را ضروری دانست و گفت: به دلیل اینکه بسیاری از روستاهای دلی در حاشیه جنگل قرار دارند و مردم برای تامین گرما به سوخت نیاز دارند از این رو با گازرسانی به این روستاها، از تخریب جنگل نیز کاسته می‌شود.

زارعی به کم عرض بودن جاده روستایی در دلی اشاره کرد و بیان داشت: از دیگر مشکلات این منطقه آب روستایی است که به دلیل فرسوده بودن شبکه‌ها مسئولان باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول