اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کمیجان:

درک درست خانواده‌ها از مفهوم اوقات فراغت ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار کمیجان بر ضرورت آشنایی بیشتر خانواده‌ها با مفهوم اوقات فراغت تاکید کرد.

درک درست خانواده‌ها از مفهوم اوقات فراغت ضروری است

محسن اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اوقات فراغت در جنبه‌های مختلف فردی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با اهمیت و دارای کارکردهایی از جمله آزادی انتخاب نوع فعالیت، اعتماد به نفس، خلاقیت و نوآوری، مشارکت اجتماعی، تجدید قوای نیروی کار و افزایش بهره‌وری اقتصادی است، در نتیجه برنامه‌ریزی درست و اصولی برای آن خود به شاخصی مطمئن برای سنجش توسعه تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه یکی از مشکلات مهم در مقوله فراغت درک نادرست بیشتر خانواده‌ها درباره مفهوم اوقات فراغت است تصریح کرد: غالباً این عملکرد نادرست وجود دارد که نوجوانان باید اوقات فراغت خود را با برنامه‌ریزی بر اساس خواسته‌های پدر و مادر بگذرانند و یا حتی فراتر از آن کار به رقابت‌های شدید میان خانواده‌ها، همسایه‌ها، آشنایان و خویشان کشیده می‌شود و آنچه به طور معمول اهمیت ندارد خواسته‌های نوجوانان و بازدهی و ثمره‌بخش بودن این کلاس‌ها است.

فرماندار کمیجان اظهار کرد: افزودن نوآوری در آموزش‌ها سبب شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و دانشجویان شده و تاثیر بسزایی در ارتقای سطح علمی و فرهنگی آنان دارد.

فرماندار کمیجان با تاکید بر اینکه ستاد اوقات فراغت این شهرستان با هدف ساماندهی فعالیت‌های نوجوانان و جوانان در فصل تابستان به دنبال بهره‌برداری حداکثری از این فرصت اقدامات مطلوبی را برنامه‌ریزی کرده است خاطر نشان ساخت: برنامه‌های اوقات فراغت این شهرستان با همکاری اداره آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون بسیج و شهرداری و با استقبال بسیار خوب جوانان در حال اجراست.

وی افزود: کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، قرآنی، هنری و ورزشی از جمله دوره‌هایی است که برای استفاده نوجوانان و جوانان این شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار کمیجان تاکید کرد: برنامه‌های اوقات فراغت در دستیابی آدمی به سعادت فردی و سلامت اجتماعی بسیار تاثیرگذار است، زیرا می‌تواند موجب تقویت ارزش‌های اخلاقی، عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و حتی سیاسی زندگی انسان شود در همین راستا بعد از برگزاری جلسات ساماندهی امور جوانان دستگاه‌های متولی اوقات فراغت با برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های ورزشی، فرهنگی، قرآنی، فنی و حرفه‌ای و... در رده‌های سنی مختلف ویژه خواهران و برادران اقدامات مطلوبی را برای پر کردن اوقات فراغت و خدمات‌رسانی به مردم انجام داده است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول