اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت کوهنوردی خراسان‌رضوی:

خراسان‌رضوی فاقد سالن و دیواره اختصاصی صخره‌نوردی است

خبرگزاری فارس: سرپرست هیئت کوهنوردی استان خراسان‌رضوی گفت: در استان خراسان‌رضوی سالن و دیواره اختصاصی برای ورزش صخره‌نوردی نداریم.

خراسان‌رضوی فاقد سالن و دیواره اختصاصی صخره‌نوردی است

به گزارس خبرگزاری فارس از مشهد، حسین امانی ظهر امروز در نشست خبری در سالن مجموعه ورزشی بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: هیئت کوهنوردی استان یکی از فعال‌ترین هیئت‌های ورزشی در استان است که مورد توجه رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد و فعالیت‌های این هیئت به اطلاع افکار عمومی و علاقه‌مندان این رشته ورشی نمی‌رسد.

وی افزود: سابقه کوهنوردی در استان خراسان‌رضوی 80 سال است که از سال 1311 و با فتح قله دماوند کار خود را دنبال می‌کند و در طول این 80 سال اتفاقات بسیار مهم و بزرگی در کوهنوردی استان خراسان‌رضوی به وجود آمده است و در همین راستا نخستین صعود برون مرزی خراسان را در کارنامه ورزشی کوهنوردان خراسانی را دارا می‌باشیم.

سرپرست هیئت کوهنوردی ابراز کرد: فعالیت‌های بسیار خوب کوهنوردی در استان نشانگر این است که جایگاه این رشته ورزشی در استان مهم و پر ارزش است و از سال 1384 به بعد صعودهای و پر افتخاری را از هیئت کوهنوردی استان را شاهد بودیم.

امانی به فعالیت‌های هیئت کوهنوردی در استان خراسان‌رضوی اشاره کرد، گفت: سنگ‌نوردان خراسانی در مسابقات‌های متعدد توانسته‌اند مقام‌های قابل توجه‌ای را برای کوهنوردی استان به دست بیاورند که در آخرین مسابقات این رشته که در همدان برگزار شد، توانستیم به مدال خوش رنگ طلا در رشته‌های متفاوت کوهنوردی دست یابیم که افتخاری برای هیئت کوهنوردی استان خراسان است.

وی افزود: ما در ورزش کوهنوردی استان بیشتر از این‌ها حرف برای گفتن داریم و توجه هر چه بهتر رسانه‌ها در رابطه با این رشته ورزشی می‌تواند به آینده این رشته کمک بسیار کند.

امانی ادامه داد: سال گذشته هیئت کوهنوردی توانست به تعداد مربیان و ورزشکاران این رشته ورزشی بیفزاید و توانستیم در راستای تکامل هر چه بهتر این رشته ورزشی فعالیت کنیم.

سرپرست هیئت کوهنوردی تصریح کرد: تاکنون و در راستای پیشرفت هیئت کوهنوردی حامی مالی پیدا نکردیم چرا که همگان این رشته ورزشی را یکی از پر آسیب‌ترین رشته‌های ورزشی می‌شناسند، اما ما در پی این هستیم که این رشته ورزشی را هرچه بهتر به جامعه ورزشی استان بشناسانیم.

وی افزود: برای ارتباط هر چه بهتر هیئت با شهرستان‌ها سعی بر این داریم که نقاط ضعف خود را در شهرستان‌ها برطرف کنیم و به دنبال این هستیم که تعداد افرادی را که در راستای ارتقای این رشته ورزشی چه در استان و چه در شهرستان‌ها فعال هستند، جذب کنیم.

امانی به فعالیت‌های بانوان در رشته ورزشی کوهنوردی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته کلاس‌های آموزشی داوری را در رشته کوهنوردی برای بانوان برگزار کردیم که در پایان  این دوره آموزشی توانستیم 22 نفر مربی را در رشته‌های متفاوت کوهنوردی آموزش و جذب کنیم و با توجه به فعالیت‌های که با فدارسیون داشته‌ایم، نخستین استانی بودیم که توانستیم کلاس‌های آموزشی و مربیگری را اجرا کنیم.

وی افزود: با توجه به تعداد شهرستان‌های محروم استان خراسان‌رضوی سعی بر این داشته‌ایم که کلاس‌های کوهپیمای را به صورت رایگان قرار دهیم تا سطح پیش رفت رشته کوهنوردی در استان نیز بالا برود.

سرپرست هیئت کوهنوردی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته دولت برنامه‌های خاصی برای صعود کوه‌های استانی داریم که این برنامه‌ها به دو دسته عمومی و حرفی انجام می‌شود.

امانی در ادامه سخنانش تصریح کرد: برنامه‌های با عنوان کلاس‌های استعدادیابی را در سطح استان قرار داده‌ایم تا بتوانیم افراد علاقه‌مند در این رشته ورزشی جذب کنیم تا به تعداد افراد خانواده این رشته ورزشی بیفزایم.

وی افزود: با توجه به کلاس‌های آموزشی و باشگاه‌های محدود ورزشی  استان تا به حال قهرمانی نیز از بانوان در این رشته ورزشی نداشته‌ایم که این برای ورزش کوهنوردی استان خراسان‌رضوی یک نقطه ضعف است.

سرپرست هیئت کوهنوردی به بودجه سالانه اشاره کرد و گفت: فدراسیون بودجه‌ای را که برای سال 90 در نظر گرفته است مبلغ 2 میلیون و 800 هزار تومان است که این مبلغ تنها بخش کوچکی از نیازهای هیئت را هم پاسخگو نیست البته اداره‌کل مبلغ 15 ملیون تومان را در راستای پیشبرد برنامه‌ها در اختیار هیئت قرار داده است.

سرپرست هیئت کوهنوردی استان خراسان‌رضوی گفت: در استان خراسان‌رضوی یک سالن و دیواره اختصاصی برای ورزش صخره‌نوردی را نداریم.

امانی افزود: فعالیت‌ها ما امسال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده که توانسته‌ایم کوهنوردی را در دو بخش همگانی که با کمک و فعالیت‌های شهرداری دنبال کنیم و در بعد قهرمانی توانسته‌ایم تعداد افرادی را در بخش‌های متفاوتی نظیر سنگ‌نوردی، غارنوردی و یخ‌نوردی پرورش دهیم.

وی افزود: فعالیت‌های کوهنوردی استان در قالب باشگاه‌های کوهنوردی و هیئت‌های کوهنوردی است که با نظارت اداره‌کل کار خود را دنبال می‌کنند.

سرپرست هیئت کوهنوردی استان افزود: توجه بیشتر رسانه سبب می‌شود تا ما این رشته ورزشی را آن طوری که هست به علاقه‌مندان معرفی کنیم و امیدواریم با تلاش‌های مسئولان و نظارت اداره‌کل ورزش و جوانان و همکاری‌های هئیت بتوانیم در جهت پیشرفت رشته ورزشی کوهنوردی قدم برداریم.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول