اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

تولید ماهی در کلات به 1000 تن می‌رسد

خبرگزاری فارس: فرماندار کلات گفت: در حال حاضر میزان تولید سالیانه ماهی در این شهرستان 375 تن است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان امسال این میزان به هزار تن خواهد رسید.

تولید ماهی در کلات به 1000 تن می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدرضا قره‌خانی تولید عسل را یکی از ظرفیت‌های کلات عنوان کرد و اظهار داشت: حمایت‌های انجام شده در سال‌های اخیر منجر به ایجاد 2 هزار کلونی زنبور عسل در شهرستان شده است.

فرماندار کلات خاطرنشان کرد: تولید 20 تن عسل در سال ثمره تلاش زنبورداران و حمایت‌های صورت گرفته است.

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی کلات ادامه داد: طبق برآوردهای کارشناسان، شهرستان قابلیت افزایش 10 برابری این میزان و تبدیل شدن به قطب بزرگ تولید عسل خراسان‌رضوی را دارد.

قره‌خانی اضافه کرد: با اختصاص مبالغ مناسبی از تسهیلات در این کارگروه، گام‌های جدی برای بهره‌مندی از این ظرفیت برداشته شده است.

وی پرورش ماهی سردابی را یکی دیگر از مزیت‌های کلات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر میزان تولید سالیانه ماهی در شهرستان 375 تن است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان امسال این میزان به هزار تن خواهد رسید.

فرماندار کلات اظهار داشت: وجود پنج رودخانه دائمی در کنار اقلیم مناسب منطقه، تنوع گیاهان دارویی، محصولات باغی و زراعی قابل پرورش و نیز وجود 400 هزار راس دام در شهرستان از دیگر زمینه‌هایی است که با همت سرمایه‌گذاران و حمایت دولت قابل توسعه است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول