اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شروع فصل صید ماهی در کهگیلویه

پروانه صید ماهی در رودخانه‌های مارون و شاه‌بهرام صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه از صدور پروانه صید ماهی در رودخانه‌های مارون و شاه‌بهرام خبر داد و گفت: شروع فصل صید از تاریخ اول تیرماه تا پایان بهمن‌ماه است.

پروانه صید ماهی در رودخانه‌های مارون و شاه‌بهرام صادر می‌شود

سید قدرت‌الله علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: وجود رودخانه‌های بزرگ و چشمه‌های فراوان در شهرستان کهگیلویه زیست بوم مناسب برای انواع آبزیان و به خصوص کپورماهی‌ها و ماهی قزل‌آلا را به وجود آورده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه با بیان این‌که این اداره بر اساس دستورالعمل صادره از سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به صدور پروانه صید ماهی با تور و قلاب کرده است اضافه کرد: شروع فصل صید از تاریخ اول تیرماه تا پایان بهمن‌ماه می‌باشد.

علی‌پور ابراز داشت: تور ماهیگیری صیادان باید سالیک با  چشم‌های 40 میلی‌متر به بالا باشد و صیادان فقط در روزهای آخر هفته مجاز به ماهیگیری هستند.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه تصریح کرد: بهای پروانه صید ماهی برای ماهیگیران حرفه‌ای 110 هزار تومان و برای صیادان آماتور و کسانی که به صورت تفریحی صید می‌کنند 40 هزار تومان می‌باشد.

وی میزان برداشت مجاز ماهی به وسیله تور را 30 قطعه و با قلاب پنج قطعه در روز اعلام و خاطرنشان کرد: پرسنل اجرایی و یگان حفاظت از محیط‌ زیست این شهرستان به صورت مداوم در حال گشت‌زنی و نظارت بر پروانه‌های صادره می‌باشند.

انتهای پیام/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول