اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت می‌گیرد

ایجاد 4 مجتمع پرورش ماهی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات و آبزیان استان فارس گفت: در سال جاری زیرساخت لازم برای ایجاد چهار مجتمع پرورش ماهی در فارس مهیا شده است.

ایجاد 4 مجتمع پرورش ماهی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید محمدرضا سعادت اظهار داشت: این مجتمع‌ها شامل یک مجتمع پرورش ماهی خاویاری و سه مجتمع پرورش ماهی سردآبی است و برای ایجاد زیرساخت این مجتمع‌ها که شامل کانال آبرسانی، بند انحرافی، جاده دسترسی و برق‌رسانی می‌شود، یک میلیارد و 800 میلیون تومان از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری هزینه شده است.

وی افزود: این مجتمع‌ها تولید آبزیان را در فارس با سرمایه‌گذاری 8 میلیارد تومانی به میزان هزار تن در سال افزایش می‌دهند.

مدیر شیلات و آبزیان فارس از بومی‌سازی 80 درصدی تجهیزات مورد نیاز صنعت آبزی‌پروری در فارس خبر داد و گفت: با استفاده از روش مهندسی معکوس، یک واحد تولید تجهیزات آبزی‌پروری در فارس به بهره‌برداری رسیده و هم‌اکنون پمپ انتقال ماهی، درام فیلتر، آکواریوم عرضه ماهی زنده، دستگاه شکم خالی‌کن ماهی، سیستم فاضلاب دوگانه، مخازن حمل ماهی، دستگاه رقم‌بندی ماهی و سایر تجهیزات با یک سوم قیمت نمونه خارجی آن در فارس در حال تولید بوده و حتی این تجهیزات به سایر استان‌ها و خارج از کشور نیز صادر شده است.

سعادت ابراز امیدواری کرد؛ با برنامه‌های تدوین شده نظیر افزایش ظرفیت تولید، استانداردسازی مراکز عرضه بهداشتی ماهی، ایجاد مراکز فرآوری ماهی، تنوع‌بخشی در حوزه تولید آبزیان، توسعه ناوگان حمل و نقل آبزیان و برگزاری دوره‌های آموزشی هم در بخش تولید و طبخ آبزیان شاهد افزایش سرانه مصرف آبزیان در سطح این استان باشیم.

وی افزود: در بحث ورود گونه‌های جدید از جمله گونه باارزش خاویاری تلاش‌های چشمگیری انجام شده است و در حال حاضر سه مزرعه در سطح این استان در حال پرورش پنج‌ گونه ماهی خاویاری هستند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول