اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهر:

سالانه 300 تن ماهی در اهر تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر از تولید سالانه 300 تن ماهی در مزارع پرورش ماهی این شهرستان خبر داد.

سالانه 300 تن ماهی در اهر تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی ظهر امروز در همایش ترویج فرهنگ تولید و مصرف ماهی اظهار کرد: شهرستان اهر یکی از مناطق مهم استان برای تولید و پرورش ماهی‌های سرد آبی و گرم آبی به شمار می‌رود که تلاش داریم با برنامه‌های تشویقی و اعطای تسهیلات ویژه زمینه را برای توسعه فعالیت‌ها در این حوزه بیش از پیش فراهم کنیم.

وی گفت: با اعطای تسهیلات لازم و با حمایت مدیریت جهاد کشاوری شهرستان هم‌اکنون 15 مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان فعال است.

رئیس ستاد کشاورزی اهر تأکید کرد: در جهت حمایت از پرورش‌دهندگان ماهی بالغ بر 5/2 میلیارد ریال تسهیلات جهت توسعه، تجهیز و ایجاد این مزارع تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی گفت: در طول برنامه پنجم توسعه، تولید ماهی شهرستان اهر 200 تن پیش‌بینی شده بود که با تلاش‌های انجام شده و ارائه برنامه ترویجی و حمایتی از سوی جهاد کشاورزی و ستاد توسعه بخش کشاورزی این رقم با افزایش  100 تن از ظرفیت پیش‌بینی شده به بیش از 300 تن افزایش یافته است.

فرماندار اهر تأکید کرد: یکی از برنامه‌های ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان حمایت از پرورش‌دهندگان ماهی است و در این راستا بدون هیچ محدودیتی از فعالان و سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت می‌شود و شهرستان اهر توان تولید بیش از 2 هزار تن در سال را با توجه به منابع آبی داراست.

صدیقی گفت: از اجرای 25 طرح کشاورزی در قالب همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان با 124 میلیارد ریال در اهر خبر داد.

وی افزود: تعداد 10 طرح کشاورزی به ارزش 38 میلیارد ریال به اتمام رسیده و 15 طرح کشاورزی نیز تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول