اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز

دومین جشنواره بومی سروده‌ها در ایرانشهر آغاز شد

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره بومی سروده‌ها از امروز به مدت دو روز در شهرستان ایرانشهر آغاز شد.

دومین جشنواره بومی سروده‌ها در ایرانشهر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، سرپرست حوزه هنری سیستان‌‌وبلوچستان صبح امروز در آیین افتتاحیه دومین جشنواره بومی سروده‌ها در ایرانشهر اظهار داشت: جشنواره‌ بومی‌سروده‌ها گامی در راستای حفظ فرهنگ و هنر بومی منطقه و قدردانی از کوشش‌ها و بزرگ‌مردی‌های شاعران گران‌قدر بومی‌سرای این دیار است.

سعید مهدی‌زاده افزود: طی هماهنگی‌های انجام شده قرار است جشنواره بومی سروده‌ها به صورت دوسالانه در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شود.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که خرده‌ فرهنگ‌های مغفول مانده در استان، خود می‌توانند هر کدام فرهنگی اصیل و اساسی را به دنبال داشته باشند.

مهدی‌زاده اضافه کرد: اگر مرز کیانی، دهانه‌ی غلامان بوده است، فرهنگ اصالت‌دار موجود، مرز را مشخص کرده و اگر دره‌ی نگاران کتیبه‌های قابل فهم و کاوش‌گرایانه‌ای دارد، پس فرهنگی را به نمایش گذاشته و این مهم می‌طلبد که دیگر بار در کنار هم جمع‌ شویم و هویت فرهنگی ایران اسلامی خود را اعتلا ببخشیم.

وی ادامه داد: باید برای آیندگان به اثبات برسانیم که سیستان‌وبلوچستان می‌تواند الگوی کامل و ارزشمندی برای سایر استان‌ها و کشورهای همسایه برای تعامل فرهنگی میان شیعه و سنی، تلاش برای وحدتی پایدار و استوار بر پایه‌ی خرده‌فرهنگ‌ها و ادبیات برخاسته از فرهنگ اصیل باشد. ‌

گفتنی است: دو نمایشگاه مشاهیر و نامه‌های اساتید به نخستین جشنواره بومی سروده‌ها و نمایشگاه دفاع مقدس نیز در حاشیه سالن دومین جشنواره بومی سروده‌ها برپا شده است.

دومین جشنواره بومی سروده‌ها از صبح امروز در آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد ایرانشهر آغاز شده، تا فردا عصر ادامه دارد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول