اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس:

توسعه فضای کسب و کار در گرو حمایت از تولیدات داخلی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق توسعه فضای کسب و کار تنها در گرو حمایت از تولیدات داخلی و دستگیری از تولیدکنندگان و کشاورزان است.

توسعه فضای کسب و کار در گرو حمایت از تولیدات داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حبیب برومند صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات پنبه‌کاران شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: پیام نوروزی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیازمند فعالیت گسترده همه مسئولان است و کم کاری در این راستا به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی رفع ریشه‌ای معضلات اجتماعی جامعه را در گرو جامه عمل پوشاندن به شعار تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام کرد و افزود: تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای این شعار باید یک وظیفه عمومی و همگانی باشد و همه خود را در مقابل این پیام و شعار مسئول بدانند.

برومند تصریح کرد: حمایت از کارخانه‌داران و تولیدات داخلی، سبب توسعه فضای کسب و کار، رونق اقتصاد کشور و قطع وابستگی به بیگانگان می‌شود.

نماینده مردم پارس‌آباد مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: خرید محلوج پنبه‌کاران با قیمت مناسب و ارج نهادن به تلاش‌های طاقت‌فرسای فعالان این عرصه در رونق و گسترش کشت پنبه و احیای مجدد صنعت پنبه نقش موثری دارد.

وی با اشاره به سیر نزولی سطح کشت پنبه در منطقه مغان بیان داشت: بی‌مهری به کشاورزان پنبه کار و تولید‌کنندگان محلوج سبب شده حدود 10 واحد کارخانه پنبه‌ پاک‌کنی در این منطقه تعطیل شود و این در حالی است که در هر کدام از این کارخانه‌ها دست‌کم 40 نفر مشغول کار بودند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از وضع فعلی صنعت پنبه، استمرار این روند را به ضرر بخش کشاورزی منطقه و کشور عنوان کرد.

برومند تصریح کرد: زراعت پنبه به لحاظ نفوذ گیاه پنبه در عمق خاک، وجینی بودن و اشغال کامل یک فصل زراعی مناسب‌ترین تناوب در کشت غلات است و موجب حاصلخیزی خاک زراعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم پارس‌آباد در پایان سخنان خود بخش کشاورزی را محور و اساس توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور عنوان کرد و خواستار تسریع در تعیین تکلیف باقیمانده محلوج تولیدی این منطقه کشاورزی شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول