اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای هنرهای سنتی اصفهان

فراخوان هفتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی منتشر شد

خبرگزاری فارس: فراخوان هفتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی اصفهان که از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع ) است، در اصفهان منتشر شد.

فراخوان هفتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و با همکاری دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع ) و دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

در فراخوان این جشنواره آمده است: این جشنواره به مناسبت خجسته میلاد با سعادت امام رضا(ع) و ولادت با برکت حضرت فاطمه معصومه (س) و با هدف کسب معرفت جامعه هنرمندان کشور از جلوه‌های معنوی امام رضا (ع) در راستای ایجاد آثار هنری، متجلی ساختن خصایل و فضیلت‌های امام رضا (ع) و سرلوحه قرار دادن آن در امور زندگی با ایجاد آثار هنری برگزاری می‌شود.

در ادامه این فراخوان آمده است: گرامیداشت و معرفی پدید آورندگان آثار فرهنگی و هنری در زمینه شخصیت و معارف امام رضا (ع)، به تصویر کشیدن ابعاد مختلف شخصیت والای امام رضا (ع) در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در آثار هنری به منظور آشنایی آحاد مردم با شخصیت ایشان از طریق آثار مذکور از دیگر اهداف هفتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی ذکر شده است.

خلق آثار هنری با بهره‌مندی از روایات، خطابه‌ها و کلمات قصار امام رضا (ع)، خلق آثار هنری برای تجلی جلوه‌های بصری عرفان رضوی با بهره‌گیری از فضیلت‌های امام رضا (ع) و خلق آثار هنری بر اساس رویدادهای مهم فرهنگی، اجتماعی و تاریخی که با محوریت امام رضا (ع) به عنوان موضوع‌های این فراخوان مطرح شده است.

به گزارش فارس هنرمندان می‌توانند در رشته‌های قلم‌زنی، خاتم سازی، مینا سازی، کاشی، سفال، مشبک، معرق، منبت و دوخت‌های سنتی تا 30 مرداد سال جاری تصویر آثار خود را و تا 15 شهریور اصل آثار را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه این جشنواره واقع اصفهان، خیابان آبشار دوم ، بعد از پل‌های غدیر ، ابتدای خیابان شهید آوینی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان - اداره امور هنری مراجعه و یا با شماره تلفن 6302681 – 0311 و 03116309091 داخلی 244تماس بگیرند.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول