اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه خرم‌آباد:

مجامع اسلامی در برابر کشتار مسلمانان «میانمار» سکوت نکنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور میانمار گفت:‌ یک نسل‌کشی واقعی در این کشور اتفاق افتاده و مجامع اسلامی باید یک اعلان دسته‌‌جمعی علیه این کشتار انجام دهند.

مجامع اسلامی در برابر کشتار مسلمانان «میانمار» سکوت نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به کشتار مسلمانان در کشور میانمار اشاره کرد و گفت:‌ بودائیان افراطی تصمیم گرفته‌اند مسلمانان را قلع و قمع کنند و آنها را از وطن‌شان اخراج کنند.

میرعمادی ادامه داد: 26 مسجد را آتش زدند و حدود 30 هزار نفر را ربوده‌اند که نتیجه‌ آن ساختن یک گور دسته جمعی از مسلمانان این کشور است.

وی به سکوت مجامع بین‌المللی و رسانه‌های غربی در این رابطه اشاره کرد و افزود: این سکوت دور از انتظار نیست چرا که امروز استکبار جهانی به دنبال گسترش مسئله اسلام‌هراسی است و ما ضمن محکوم کردن این جنایت، در آستانه ماه مبارک رمضان پیروزی همه مسلمانان را از خداوند متعال خواستاریم.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به سالگرد پیروزی حزب‌الله لبنان اشاره کرد و افزود: این پیروزی، یک زلزله سیاسی بود که ضربه‌ای محکم بر بدنه رژیم صهیونیستی وارد کرد و بعد از آن هیبت این رژیم منحوس در هم شکسته شد و توطئه‌‌های آمریکا به هم ریخت.

میرعمادی ایستادگی و مقاومت جوانان حزب‌‌الله را موجب افتخار تمام مسلمانان جهان دانست و افزود: این پیروزی یک الگوی موفق و سرآغاز پیروزی‌های بیداری اسلامی است که به اذعان خود صهیونیست‌‌ها امروز هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند حزب‌الله را خلع سلاح کند.

وی با اشاره به اینکه پیروزی حزب‌الله مرهون کمک‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است، ادامه داد: دشمنان اسلام که نتوانستند در لبنان به اهداف خود برسند، سوریه را مورد هدف قرار دادند و مسئله حادثه انفجار تروریستی در دمشق یک فاجعه دردناک است که ما هم این انفجار را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: دشمنان اسلام وقتی دیدند شکست خورده‌اند و به بن‌بست رسیده‌اند به اجبار روی به چنین رفتارهای تروریستی و ددمنشانه آوردند.

میرعمادی به سالگرد اقامه نخستنی نماز جمعه تهران در پنجم مرداد 58 به امامت آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و افزود: نماز جمعه، نماز دشمن شکن و وحدت‌بخش است؛ باید آن را قدر بدانیم و همیشه با شتاب به سمت اقامه نماز جمعه برویم.

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین به مهم‌ترین مناسبت پیش‌روی اشاره کرد و افزود: ماه رمضان ماهی است که مردم خدا را می‌شناسند و به مهمانی‌اش می‌روند.

وی به 4 ویژگی عظمت، کرامت، شرافت و فضلیت ماه رمضان اشاره کرد و گفت: شرافت این ماه مبارک به شهادت امیرالمؤمنین و مغفرت مؤمنان است و فضلیت آن به وجود شب قدر و کرامتش به نزول قرآن، ملائک و روح است.

امام جمعه خرم‌آباد در پایان ماه رمضان را ماه آشتی و انس با خدای متعال دانست و گفت: این ماه فرصتی مناسب برای دوری از گناه و ترک شهوات است، این ماه،‌ ماه همدلی، مهربانی و توجه به فقیران و نیازمندان است. تا جایی که باید ماه رمضان را بهار فقیران بدانیم.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول