اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

کشتار در میانمار بی‌خاصیتی مجامع جهانی را اثبات کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: کشتار در کشور میانمار نشان داد که مجامع جهانی و بین‌المللی به اصطلاح مدافع حقوق بشر بی‌خاصیت بوده و هیچ حرکتی از آنها مشاهده نشد.

کشتار در میانمار بی‌خاصیتی مجامع جهانی را اثبات کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال اظهار داشت: بی‌تفاوتی مجامع جهانی به کشتار مردم مسلمان میانمار با حمایت امریکا و همدستان منطقه‌ای او ثابت کرد که تمام ادعای غرب در دفاع از حقوق بشر دروغ و سرابی بیش نیست.

وی خاطرنشان کرد: امریکا با متحدان ضعیف‌کشش امروز حمام خون به راه انداخته است تا مسلمانان را در فشار و تهدید قرار دهد به همین دلیل در برابر سران بی‌لیاقت میانمار به کشتار فجیع و ذبح انسان‌هایی روی آورده است که هیچ گناهی مرتکب نشده و تنها خواستار دفاع از حق و حقوق خود بودند.

خطیب جمعه خلخال در ادامه یادآور شد؛ وزارت امور خارجه ما به صورت رسمی اعتراض خود را به چنین جنایتی اعلام داشته ولی امت اسلامی نباید در برابر چنین حرکت‌های فجیع خاموش بنشیند و یا نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.

رشتبری به وضعیت کشور سوریه و فشارها و تهدیدهای متعدد علیه این کشور اشاره کرد و افزود: غرب از آزادی و استقلال امت اسلامی به شدت در هراس و نگرانی است به همین خاطر دوست دارد برای حفظ منافع رژیم صهیونیستی سوریه را مورد آماج حملات خود قرار دهد.

وی تنها رمز پیروزی و موفقیت ملت ایران در برابر حرکت‌های استکباری را حفظ وحدت و تبعیت از خط ولایت عنوان کرد و گفت: دنیا بداند که ملت ایران در برابر گردن‌کشان روزگار گردن خم نمی‌کند.

امام جمعه خلخال اضافه کرد: ما از تحریم‌های همه‌جانبه نظام سلطه هراس و نگرانی نداریم و معتقدیم در شرایط پیروزمندانه شعب ابی‌طالب هستیم که هرگز اجازه نخواهیم داد خون شهدا و مرام امام به واسطه برخی مسایل اقتصادی زیر سوال برود.

رشتبری فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به عنوان فرصت اعتلای روحی و معنوی برای امت اسلامی یادآور شد و اظهار داشت: همه باید به گونه‌ای تدبیر کنند تا امت اسلامی در ماه مبارک رمضان دچار تنگنا و مضیقه نشود.

وی همچنین از استاندار اردبیل در خصوص تکمیل مصلی نماز جمعه خلخال قدردانی کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا هفته اول ماه رمضان زیرزمین مصلی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خلخال تکمیل و راه‌اندازی شود تا نمازگزاران با کمترین مشکل در ادای فرایض موفق شوند.

خطیب جمعه خلخال در پایان خطبه‌های نماز همچنین صیانت و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دستگیری از فقرا را در ماه مبارک رمضان به نمازگزاران و مومنان یادآور شد و از آنها خواست؛ بیش از هر زمان دیگر حرمت این ماه را با اعمال و رفتار خود نگهدارند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول