اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب برگزاری همایش مقام حضرت خدیجه(س)

همسران شهدای رمضان 88 کردستان تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت نظارت بر فعالیت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کردستان از برگزاری همایش استانی مقام و منزلت حضرت خدیجه کبری(س) و تجلیل از همسران شهدای رمضان 88 استان خبر داد.

همسران شهدای رمضان 88 کردستان تجلیل می‌شوند

قباد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این همایش دوازدهم ماه جاری به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) توسط کانون تخصصی بلال حبشی سراب‌ قامیش در سنندج برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان توجه به برنامه‌های دینی و انتقال آن به نسل جوان را خط‌ مشی فعالیت‌های دینی در استان عنوان کرد و افزود: کانون فرهنگی هنری بلال حبشی سراب قامیش از کانون‌های تخصصی عقاید اسلامی سطح کشور است که در راستای تقویت فعالیت‌های موثر فرهنگی و هنری با محوریت دین بانی و مجری این همایش استانی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با دعوت از روزه‌داران سنندجی برای حضور در این رویداد معنوی، خاطرنشان کرد: در این همایش از همسران شهدای گرانقدر رمضان 88، خانواده شهیده ناهید فاتحی‌کرجو شهیده شاخص جامعه زنان کشور در سال‌جاری و خانم‌ها شایسته درویشی حافظ کل قرآن کریم و دلنیا خالدی نویسنده نخبه روستایی تجلیل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش موثر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در ارتقای شاخص‌های فرهنگی روستا، گفت: در سال‌جاری حسب هماهنگی‌های دفتر امور روستایی استانداری کردستان و در راستای اجرایی شدن سیاست‌های اجرایی ستاد فعالیت‌های فرهنگی در روستاها، نهضت فرهنگی روستا با مشارکت مردم روستانشین استان فرهنگی کردستان شکل خواهد گرفت تا ضمن مقابله با هجمه‌های فرهنگی زمینه مشارکت بیشتر جوانان، زنان و مردان روستایی در کنار فعالیت‌های روستایی بیش از پیش فراهم شود.

میمنت‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: روستای سراب‌قامیش آغازگر نهضت فرهنگی روستاهای کردستان برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان و در پاسداشت از مقام همسر پیامبر عظیم‌الشان(ص) است که این تداوم برنامه‌ها با نظارت و هماهنگی مستمر دبیرخانه استانی میسر و امکان‌پذیر است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: این اتفاق دور از دسترس نیست که شاهد تقویت آموزه‌های دینی در فعالیت‌های فرهنگی، هنری روستا و معرفی استعدادهای برتر در این حوزه با این نهضت فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول