اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با میلاد حضرت هلال بن علی(ع)

نوزادان مزین به نام «هلال» تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای آستان هلال بن علی(ع) از تجلیل از نوزادان یک ساله‌ای که به نام حضرت هلال(ع) مزین هستند خبر داد.

نوزادان مزین به نام «هلال» تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، یدالله افروز صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با میلاد حضرت محمد هلال بن علی(ع) نوزادان یک‌ساله پسر با نام‌های «محمد هلال» و «هلال» و نوزادان یکساله دختر با نام «امامه» (همنام مادر آن حضرت) تجلیل شدند.

وی افزود: در این مراسم «امامه وکیلی‌فرد»، «محمد هلال مولایی»، «محمد هلال دولت‌آبادی»، «محمد هلال منصوری» و «سید محمد هلال عباس‌زاده» به قید قرعه انتخاب و تجلیل شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: خانواده این نوزادان می‌توانند با در دست داشتن اصل و تصویر شناسنامه جهت دریافت هدایای خود به دفتر امور اداری مالی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) مراجعه کنند.

حضرت محمد هلال(ع)، فرزند بلافصل مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و امامه نوه رسول خدا است.

افروز یادآور شد: همزمان با میلاد حضرت محمد هلال بن علی(ع) آئین خطبه‌خوانی خدام افتخاری حرم هلال بن علی(ع) برگزار شد.

وی ادامه داد: این آئین با سخنرانی حجت‌الاسلام حسین خرم‌آبادی و مولودی‌خوانی حاج حسن هارونی در صحن جنوبی آستان مقدس آغاز شد.

رئیس هیئت امنای آستان هلال بن علی(ع) ادامه داد: سپس خادمان افتخاری، خطبه‌ ویژه این مراسم را که شامل مدح و ستایش پروردگار متعال و سلام و درود و صلوات بر پیامبر گرامی اسلام‌(ص) و ائمه‌اطهار(ع) و همچنین منقبت و ذکر صفات حضرت محمد هلال(ع) است را با نوای «احسان غلام‌پور» یکی از خدام افتخاری قرائت کردند.

این مسئول یادآور شد: در ادامه این مراسم، خدام حضرت در حالی که لباس فرم ویژه بر تن داشتند در صفوف منظم با زمزمه‌های عارفانه به سمت ضریح مطهر حرکت کرده و ارادت خالصانه خود را به فرزند بلافصل امیر مؤمنان علی(ع) نشان دادند.

وی عنوان کرد: قرائت دعای پر فیض آل یاسین توسط مداح اهل بیت(ع) مهدی فخرالدین از دیگر برنامه‌های این آئین معنوی بود.

آئین سنتی خطبه‌خوانی خدام افتخاری آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) همه ساله در دو نوبت ولادت و رحلت حضرت محمد هلال بن علی‌(ع) برگزار می‌شود.

حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است. حضرت محمد هلال(ع) در شب اول ماه مبارک رمضان سال 14 قمری در مدینه منوره متولد شده است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول