اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سال نو صورت می‌گیرد

استقبال از مسافران نوروزی فهرج با موسیقی محلی

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندار فهرج با اشاره به اینکه آثار و بناهای تاریخی این خطه آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است، گفت: هنرمندان فهرجی با اجرای موسیقی محلی در ورودی فهرج به استقبال گردشگران می‌روند.

استقبال از مسافران نوروزی فهرج با موسیقی محلی

علی رکن‌آبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: قدمت شهرستان تاریخی فهرج به دوره پیش از ساسانی بر می‌گردد و یکی از بناهای تاریخی در این خطه قلعه ساسانی است که مشرف بر شهر فهرج است.

وی با اشاره به برنامه‌ها و تمهیدات لازم برای مهمانان نوروزی در فهرج ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ورودی شهر نیروهای اورژانس و هلال احمر در ایام نوروز به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند.

رکن‌آبادی بیان داشت: در نوروز برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای در ورودی شهر فهرج در قالب جُنگ‌های شاد با اجرای موسیقی محلی شامل سازهای کرنا و دهل و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات فهرج برپا می‌شود.

وی از حصیربافی، گلیم‌بافی، سوزن‌دوزی و پته‌دوزی به‌عنوان صنایع دستی فهرج نام برد و عنوان کرد: مسافران نوروزی با سفر به این شهر تاریخی می‌توانند با خوردن خرمای مضافتی کام خود را شیرین کنند.

انتهای پیام/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول