اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

جلسات شورای سلامت به موقع برگزار شود

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران و رئیس شورای سلامت این شهرستان گفت: برگزاری به موقع جلسات شورای سلامت در ارتقای شاخص‌های بهداشت جامعه مؤثر بوده و جلسات این شورا باید با جدیت برگزار شود.

جلسات شورای سلامت به موقع برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد شفیعی امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان با اشاره به لزوم برگزاری مستمر جلسات این شورا و اهمیت برگزاری این جلسه در ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت جامعه اظهار کرد: جلسات شورای سلامت باید به موقع و در زمان مقرر برگزار شود.

وی افزود: شورای سلامت به قشر خاصی از جامعه مربوط نیست بلکه به همه افراد جامعه و خانواده‌های آنها ارتباط دارد.

شفیعی تصریح کرد: سلامت و تندرستی رئیس و مرئوس، بازاری، اداری و شخصی نمی‌شناسد و با همه در ارتباط است.

وی با بیان اینکه جای تعارف یا کناره‌گیری در جلسات شورای سلامت به روال دوره‌های گذشته وجود ندارد، گفت: در این جلسه به بررسی مصوبات به زمین مانده و قابل اجرا از جلسات گذشته می‌پردازیم.

مصوبات شورای سلامت اجرایی شود

فرماندار گچساران و رئیس شورای سلامت این شهرستان با اشاره به مصوبه گذشته این شورا مبنی بر ایجاد و ساماندهی بازار ماهی‌فروشان و عملیاتی نشدن این مصوبه متذکر شد: در این زمینه باید کارشناسی‌های لازم به صورت فیزیکی صورت گرفته و کارشناسان مرکز بهداشت و درمان گچساران، مجمع امور صنفی، شهرداری و شورای اسلامی شهر دوگنبدان با تشکیل جلسه‌ای تخصصی در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

شفیعی بازارچه ماهی‌فروشان را متعلق به همه مردم دانست و ابراز داشت: این بازارچه متعلق به مردم بوده و سلامت آن برای ما مهم است و ادارات مرتبط با این موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن تشکیل جلسه داده و راهکار مناسبی ارائه دهند.

وی شرایط لازم در کسب درآمد، محیط مناسب برای استقرار ماهی‌فروشان و خریداران را موضوعات مهم تشکیل جلسه برای ساماندهی بازارچه این صنف عنوان کرد و از کارشناسان خواست تا این موضوعات را در جلسه مربوطه در نظر گرفته و لحاظ کنند.

شفیعی با تأکید بر لزوم اجرایی ‌شدن مصوبات شورای سلامت و با اشاره به دیگر مصوبه شورای سلامت در زمینه انتقال زباله‌های منطقه آبگرمو به مکان مناسب یادآور شد: مرکز بهداشت و درمان گچساران باید در این زمینه کارشناسی‌ فعال و بازدید مستمری از روند اجرای این مصوبه داشته باشد و به نامه شهرداری مبنی بر انجام این مسئله تکیه نکند.

شهرداری دوگنبدان کمبود نیروی خدماتی دارد

فرماندار گچساران بیان داشت: بازدیدهای شبکه بهداشت و درمان باید محسوس باشد و این موضوع مسئله‌ای مهم و مؤثر در روند پیگیری امور است.

شفیعی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما از مسئولان شهرداری خواست تا به صورت هفتگی به نظافت جداول‌ و کانال‌های مناطق حاشیه‌ای شهر بپردازند و در این زمینه آمادگی فرمانداری گچساران و دیگر ادارات و دستگاه‌های اجرایی را برای همکاری با شهرداری اعلام کرد.

وی در پاسخ به اظهارات نماینده شهرداری دوگنبدان مبنی بر کمبود شدید نیروی خدماتی برای نظافت جداول و کانال‌های شهری عنوان داشت: تعداد 80 نفری پرسنل خدماتی شهرداری برای نظافت جداول و کانال‌های شهرستانی با جمعیت افزون بر 100 هزار نفر جای تأمل و تأسف دارد.

فرماندار گچساران فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم را در راستای نظافت و بهداشت شهر لازم و ضروری دانست و از مسئولان خواست در این زمینه تلاش کنند.

شفیعی با تشریح برنامه زیباسازی فضای مجتمع ادارات و دستگاه‌ها تصریح کرد: ادارات می‌توانند با زیباسازی فیزیکی به ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی از طریق نقاشی و طراحی بر دیوارهای ادارات، فعالیت‌های کاری خود را به صورت نوشتاری به اطلاع مردم برسانند.

وی با اشاره به ممنوعیت فروش دام زنده در حاشیه شهر از مسئولان خواست نسبت به تعطیلی این مرکز اقدام کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول