اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

پرنده فروشی خطر جدی برای سلامتی ساکنان اصفهانی است

خبرگزاری فارس: مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پرنده فروشی در داخل شهر و نزدیکی محل سکونت افراد یک خطر جدی برای سلامتی آنها است.

پرنده فروشی خطر جدی برای سلامتی ساکنان اصفهانی است

حسین صفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از چند سال گذشته در قالب جلسات متعددی با سازمان کل دامپزشکی اصفهان و شهرداری پیشنهاد ایجاد یک مرکزی در خارج از شهر اصفهان یا حداقل دور از محل سکونت افراد برای پرنده فروشی‌های داده شد اما تاکنون اقدام جدی در این راستا صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در صورتی که بیماری خاصی بین طیور باشد ، این بیماری به سرعت در بین ساکنان آن منطقه بروز می‌کند و این در حالی که فضولات پرندگان و ذبحی که با عناوین مختلفی در آن منطقه صورت می‌گیرد خطر جدی برای سلامتی ساکنان آن محله دارد.

مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بروز بیماری در متصدیان پرنده فروشی‌ها را جدی‌تر خواند و افزود: کارشناسان دامپزشکی لازم است که نظارت کاملی روی فعالیت این متصدیان داشته باشند.

وی تاکید کرد: نظارت بر مسئله بهداشت پرنده فروشی‌ها سازمان کل دامپزشکی است زیرا که نظارت بر فراورده‌های خام دام، طیور تا چهارپایان بر عهده این سازمان است.

صفاری اضافه کرد: آنچه وظیفه معاونت بهداشتی است طبق ماده 2 آئین نامه بهداشت محیط، هر آنچه تهدید برای بهداشت عمومی افراد باشد باید کارشناسان بهداشت محیط ورود پیدا کنند و از دستگاه‌های زیر بخواهند که این مشکل را رفع کند که تا به اینجا در ارتباط با پرنده فروشی کار خود را انجام دادیم.

مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حداقل فاصله یک مغازه پرنده فروشی با محل سکونت افراد را یک کیلومتر اعلام کرد و حداکثر باید 2 کیلومتر باشد، تصریح کرد: در صورتی که شکایتی از ساکنان آن منطقه مبنی بر خطر سلامتی از طریق دستگاه قضایی شود، کارشناسان بهداشت محیط قادر هستند که این مرکز را پلمپ کنند.

به گزارش فارس، در حال حاضر مرکز پرنده فروشی‌های اصفهان واقع در خیابان پروین است که مشکلات عدیده‌ای را برای ساکنان این منطقه فراهم آورده است و این در حالی است که مثل همیشه باید صبر را پیشه خود ساخت تا سه ارگان مربوطه به نظر جمعی برسند و مرکزی برای تجمع پرنده فروشی‌ها در نظر بگیرند حالا در این مدت چه اتفاقاتی می‌افتد این مثل تمام مسائل بماند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول